روزی‌روزگاری صبح ساحل؛

رویدادهای مهم هرمزگان در هفته اول آذرماه 1368 و 1369 و 1373/واحد قرنطینه‌ی دامی استان هرمزگان، مورد بهره‌برداری قرار گرفت



روزنامه‌ای که برای این هفته انتخاب‌شده، روزنامه‌ها‌ی هفته اول آذرماه سال 1368 و 1369 و 1373 است که یکی از تیترهای مهم آن «واحد قرنطینه‌ی دامی استان هرمزگان، مورد بهره‌برداری قرار گرفت» و «5 نفر برای نمایندگی بندرعباس در شورای اسلامی اعلام آمادگی کردند» است.

در این صفحه از روزنامه، مردی را نشان می‌دهد که در میدان پارک شهر بندرعباس در حال کلنگ زدن است. در این گزارش به طنز نوشته‌شده است؛ سه شهردار عوض شد اما این میدان عوض نشد! این کاریکاتور در هفته اول آذرماه 1368 به چاپ رسیده است.

گزارش بستانو «7»، به نوشته‌ی محمد خطیبی زاده است که در خصوص زیارتگاه‌ها و مکان‌های دیدنی بستان توضیحی داده است و در پایان از مشکلات این منطقه، ازجمله اتوبوس بین‌شهری ندارد، مشکل برق‌دارند.

  

    

«ما جنگ‌طلب نبوده و نیستیم، اما در فکر دفاع هستیم»، این بخشی از سخنان رهبر معظم انقلاب در 6 آذر سال 68 است. تیترهای مهم دیگر در روزنامه، «واحد قرنطینه‌ی دامی استان هرمزگان، مورد بهره‌برداری قرار گرفت» آنچه در این گزارش نوشته‌شده است؛ قرنطینه‌ی مذکور در پارک جنگلی باغو به مساحت 330 هزار مترمربع و با ظرفیت 15 هزار رأس گاو اصیل و با هزینه‌ی 555 میلیون ریال توسط اداره جهاد کشاورزی انجام‌گرفته است که تعداد هزار و 480 رأس نژاد گاو اصیل پس از قرنطینه، به واحدهای دام‌پروری استان واگذارشده است؛ اما نکته‌ای که در پایان این گزارش ذکرشده، این است که نژاد اصیل آن‌ها از کانادا خریداری‌شده است.

  

  

تیترهای مهم در 6 آذر سال 69 را می‌توان، «بازدید آیت‌الله جنتی از مراکز علمی و فرهنگی استان هرمزگان»، معرفی امام‌جمعه جدید بندرعباس نام برد. گزارش دیگری از گردهمایی مسئولین اداری و اعضای اداری استان نوشته‌شده است. تیتری دیگری که حائز اهمیت است و قالبا تیترهای نیم‌فصل دوم سال 69 بوده، «کشف و ضبط کالاهای قاچاق» است. مصاحبه اختصاصی صبح ساحل با «غلامحسین زائری»، نماینده مردم هرمزگان، یکی دیگر از تیترهای جذاب به شمار می‌رود. در این گزارش، در مورد مشکلات شهری، محلات فقیرنشین و مشکلات فاضلاب صحبت شده است.

   


  

«پای صحبت با ورزشکاران؛ گفتگو با «محمدرضا سلیمانی»، مشت‌زن بندرعباس»، از دیگر تیترهای جذاب در این شماره از روزنامه به شمار می‌رود. مشت‌زنی، همان ورزش بوکس است که در قدیم با نام مشت‌زنی معروف بوده است. این جوان 19 ساله که علاقه‌ی زیادی به این ورزش داشته، سه مدال باارزش آسیایی کسب کرده بود. پیام این ورزشکار، در خصوص حرفه این‌چنین است: «ورزش مشت‌زنی، جالب، زیبا و درعین‌حال مفید است و درصورتی‌که علاقه‌مند هستید، به این ورزش روی بیاورید.» همچنین در خصوص مقاماتی که به دست آورده است، توضیحاتی را ارائه کرده و در آخر از صبح ساحل و تمام کسانی که در راستای ورزش استان خدمت می‌کنند تشکر کرده است.

 

  

    

  

با نگاهی به روزنامه 2 آذر سال 1373، به تیترهای جالبی برمی‌خوریم. تیتر حوادث این هفته، از ماه‌گرفتگی یک مرد 45 ساله تا موردحمله قرار گرفتن یک عروسی با سنگ، مواجه می‌شویم. از تیترهای جذاب در این شماره از روزنامه، «5 نفر برای نمایندگی بندرعباس در شورای اسلامی اعلام آمادگی کردند» است که از این 5 نماینده، از شخصیت‌های پر سابقه استان بوده، دو نفر از آن‌ها کارمند آموزش‌وپرورش، یک نفر از آن‌ها از اهالی رودان و یک پزشک است که در شورای اسلامی اعلام آمادگی کردند و تا تاریخ ذکرشده تأیید نشده بودند.

 

    

    

 

«نخستین شهردار بستک فوت شد»، تیتری مهم در این شماره از روزنامه است. این شهردار بانام «مصطفی قلی عباسی» که آموزگار و نخستین شهردار بستک بوده است که در اواخر عمرش کتابی بانام «بستک و جان گیریه» تألیف کرده بود که مورد استقبال فرهنگ دوستان نیز قرارگرفته است. ایشان در 27 آبان سال 1373 در شیراز فوت‌شده و به بستک، زادگاهش برای خاک‌سپاری منتقل داده می‌شود.

 

  

یکی دیگر از اخبار حوادث این روزنامه، سوزن خیاطی بوده است که در پای یک دختر فرورفته و این حادثه دوباره در هفته تکرار شده و بار دیگر به‌پای کودک دیگر فرورفته است. همچنین یک عروسی نیز درهمان هفته به‌هم‌خورده است، زیرا خانواده عروس با سنگ، موردحمله قرار گرفتند. این اتفاق در ساعت 9 پنجشنبه‌شب هفته گذشته‌ی این تاریخ رخ‌داده است.

 

«آغاز به کار روزنامه‌ی کامپیوتری در انگلیس»، تیتری جذاب در این شماره از روزنامه است که منظور همان مقالات و گزارش‌هایی است که بر روی صفحه اینترنت قرار می‌گیرد. روزنامه‌ی دیلی تلگراف بوده که اولین روزنامه کامپیوتری بر روی شبکه‌های اجتماعی خود راه‌اندازی کرده است.

عکس دانش آموزان ممتازی که در روزنامه به چشم می‌خورد، از دیگر نکات جالبی است که در این روزنامه به چاپ رسیده است. خانواده‌های این دانش آموزان برای تشویق آن‌ها، عکسشان را در روزنامه چاپ کرده‌اند. اکنون احتمالاً این کودکان سنی بین 33 تا 35 سال دارند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها