فعالیت موج بارشی در هرمزگان؛ تردد‌های دریایی با احتیاط صورت گیرد



کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: با تاثیر یک موج بارشی امروز و فردا در برخی مناطق شمالی و شرقی استان رگبار باران، رعد و برق و افزایش سرعت باد پیش بینی می‌شود.

 

به گزارش صبح ساحل، مرضیه سی سی پور، کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: طی امروز و فردا با فعالیت موج بارشی احتمال جاری شدن روان آب‌های سطحی در مناطق شرقی استان دور از انتظار نخواهد بود.

سی سی پور افزود: طی این مدت در برخی مناطق شرقی و شمالی استان و شرق تنگه هرمز رگبار باران، رعد و برق و افزایش سرعت باد پیش بینی می‌شود.

او گفت: احتمال رگبار پراکنده باران در برخی مناطق مرکزی استان نیز دور از انتظار نیست.

کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان افزود: از ساعات ظهر امروز وزش باد‌های شدید غربی سبب مواج و متلاطم شدن مناطق دریایی استان (خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان) به ویژه آب‌های خلیج فارس می‌شود.

سی سی پور گفت: طی ساعات ظهر امروز تا صبح فردا سرعت وزش باد به ۴۵ کیلومتر بر ساعت و ارتفاع امواج دریا به بیش از یک و نیم متر می‌رسد.

او افزود: با توجه به مواج بودن دریا توصیه می‌شود که شناور‌های سبک از تردد دریایی خودداری کنند و تمهیدات لازم در بنادر استان اتخاذ شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: فردا سه شنبه از سرعت وزش باد و تلاطم دریا در تنگه هرمز کاسته می‌شود، اما خلیج فارس همچنان مواج و متلاطم خواهد بود.

سی سی پور افزود:صبح چهارشنبه نیز آب‌های محدوده تنگه هرمز با وزش باد‌های نسبتا شدید شمال شرقی مواج خواهد شد.

او گفت:تا روز‌های پایانی هفته جاری در برخی نقاط استان کاهش نسبی دمای کمینه پیش بینی می‌شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان افزود: از روز جمعه نیز یک موج فعال بارشی از سمت جنوب غرب وارد کشور خواهد شد و مناطق غربی استان و جزایر خلیج فارس را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

 

منبع:خبرنگاران جوان

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها