شترهای بدون پلاک قاچاق محسوب می‌شوند



فرماندار شهرستان جاسک گفت: شترهای موجود در شهرستان باید پلاک گذاری و هویت دار شود و اگر پلاک نداشته باشند، قاچاق محسوب می شوند.

به گزارش صبح ساحل، محمد رادمهر صبح امروز(چهارم آذرماه) در جلسه ساماندهی شترهای سرگردان در جاسک اظهار کرد: به اندازه کافی توجیه و کم کاری توسط دستگاه های مربوطه از جمله ادارات‌، شوراها،‌ دهیاران و صاحبان شترها را شنیده ایم و چنانچه در صورت بروز حوادث رانندگی و همچنین به خطر افتادن جان مردم در حاشیه جاده های این شهرستان با شترهای رها شده با هیچ فرد و ارگانی تعارف نداریم.

وی تصریح کرد: چندین جلسه در این خصوص در سطح شهرستان برگزار شده و مصوباتی مبنی بر ساماندهی و جمع آوری شترهای رها شده تصویب گردیده است‌ که بعضی دستگاه های اجرایی و ... مسئول و مامور این کار شده اند که متاسفانه به جای انجام وظیفه دیگران را مسئول می داند.

فرماندار شهرستان جاسک گفت: همه باید احساس مسئولیت کنند و در مقابل به خطر افتادن جان مردم بصورت جهادی و فراتر از وظیفه گام بردارند تا شاهد بروز تصادف و برخورد خودروها با شتر در حوزه استحفاظی شهرستان نباشیم و هیچ خانواده‌ای از چنین حوادثی داغدار نشوند و این مشکل یکبار برای همیشه مرتفع شود.

وی با بیان اینکه شترهای موجود در جاسک باید هویت دار و پلاک گذاری و مشخصات شتر مشخص باشد، خاطرنشان کرد: شتر بدون هویت قاچاق محسوب می شود و طبق قانون برخورد با قاچاق اعمال قانونی می شود.

رادمهر همچنین در پایان سخنان خود بیان کرد: افرادی که مشخصات شتران خود را در جهاد ثبت نکرده اند نباید خدمات به آنها ارئه شود و ملاک ارائه خدمات به دامداران توسط دستگاه های زیربط آمار و مشخصات احشام است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها