در نخستین مرحله؛

۵۰۰ راس گاو اتریشی «سمینتال» وارد مجتمع گاو شیری دهنگ بستک شد



مدیر امور دام جهادکشاورزی هرمزگان گفت: نخستین سری گاو اتریشی «سمینتال» به تعداد ۵۰۰ راس وارد مجتمع گاو شیری دهنگ بستک شد.

به گزارش صبح ساحل؛جلال اصلاحی روز چهارشنبه در بازدید از مجتمع گاو شیری دهنگ افزود: مجتمع گاو شیری دهنگ با ظرفیت هزار و ۵۰۰ راس گاو بوده که در نخستین مرحله با ٥٠٠ راس راه اندازی و بهره برداری می‌شود.

وی بیان داشت: سیمنتال نژادی ۲ منظوره با تولید بالای شیر و گوشت بوده که به شکل گسترده‌ای در اروپا و جهان پرورش داده می‌شود.
این مسوول با اشاره به اینکه این طرح در مرحله نخست برای ۳۵ نفر اشتغال مستقیم ایجاد می‌کند، خاطرنشان کرد: مجتمع گاو شیری دهنگ چهار هزار و ۵۰۰ تن شیر در سال و ۷۰ تن گوشت در سال را تولید می‌کند.
اصلاحی ادامه داد: تولید بالای شیر تا حد ۱۲ هزار لیتر در ۳۰۵ روز  و درصد بالای چربی تا ۴.۸ درصد و پروتئین‌ تا ۳.۸ درصد از ویژگی‌های دیگر این نژاد می‌باشد.
به گفته وی، این نژاد در ایران به صورت محدود به صورت خالص وارد شده اما اسپرم این نژاد به صورت گسترده وارد و برای ۲ رگ گیری در مناطق مختلف استفاده می‌شود.
وی مجری طرح پرورش گاو شیری را تعاونی دامپروری پیشتاز دهنگ سیتک اعلام داشت و افزود: پروانه احداث این تعاونی هزار و ۳۰۰  راس مولد که در مرحله نخست ۵۰۰ راس مولد بوده و پروانه بهره برداری فاز اول ۵۰۰ راس مولدو ۲۰۰ راس پرواری می باشد.
اصلاحی در خصوص میزان سرمایه گذاری برای این طرح ادامه داد: ۶۰ میلیارد ریال تسهیلات بانک کشاورزی و ۷۰ میلیارد ریال آورده اعضا میزان سرمایه گذاری برای این طرح می باشد.

منبع:ایرنا

  •  
  •  
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها