امارات از توقف صدور ویزا به 13 کشور از جمله ایران خبر داد


نویسنده: سامیه طهورنیان

بر اساس یک سند تجاری دولتی که امارات متحده عربی ارائه کرده، این کشور صدور روادید برای شهروندان ۱۳ کشور را که اکثراً مسلمان هستند از جمله ایران، سوریه و سومالی متوقف کرده است.

به گزارش صبح ساحل و به نقل از «اکونومیک تایم»، این سند شامل چندین بخشنامه در زمینه مهاجرت است که از تاریخ ۱۸ نوامبر یعنی هفته گذشته، در این کشور اجرایی شده است. طبق این سند امارات متحده عربی روز چهارشنبه صدور ویزای جدید برای ایران، پاکستان و 11 کشور عمدتاً مسلمان را تا اطلاع ثانوی به طورموقت، متوقف کرده است. سایر کشورهایی که تحت دستورالعمل‌های جدید ویزای دولت امارات متحده عربی قرار گرفته‌اند، شامل ترکیه، ایران، یمن، سوریه، عراق، سومالی، لیبی، کنیا و افغانستان هستند.

در این رابطه سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان در بیانیه‌ای به رسانه‌ها گفته است: «تصور می‌شود تصمیم مقامات امارات متحده عربی مربوط به موج دوم COVID-19 در این کشورها باشد».

این تصمیم امارات پس از آن گرفته شد که حدود 30 پاکستانی که با هواپیمای امارات وارد «هنگ کنگ» شدند و آزمایش ویروس کرونا آن‌ها مثبت اعلام شد.

گفتنی است که در مهرماه نیز سازمان هواپیمای کشور کویت پروازهای تجاری به پاکستان و 30 کشور دیگر را که به دلیل گسترش Covid-19 و "خطر بالایی" که داشتند، ممنوع کرد.

از اواخر ماه گذشته تعداد آلودگی‌ها در کشورهایی چون ایران و پاکستان در حال افزایش است و مقامات اعلام کرده‌اند که این کشور شاهد موج دوم Covid-19 است. میزان مثبت بیماری به‌ویژه در شهرهای بزرگ ازجمله کراچی، لاهور، اسلام‌آباد، فیصل‌آباد و حیدرآباد افزایش‌یافته است. در ایران و ترکیه نیز وضعیت در اکثر شهرها قرمز اعلام‌شده است و در این کشورها محدودیت‌های کرونایی برقرارشده است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها