از ابتدای سال تاکنون:

توقیف ۲۹ شناور و دستگیری ۱۵۱ نفر به دلیل صید غیرمجاز در خلیج فارس



فرمانده مرزبانی هرمزگان از مقابله جدی مرزبانان با صید غیرمجاز در آب‌های خلیج‌فارس و توقیف ۲۹ شناور و دستگیری ۱۵۱ متهم خبر داد.

 

به گزارش صبح ساحل، فرمانده مرزبانی هرمزگان از مقابله جدی مرزبانان با صیدغیرمجاز در آب‌های خلیج فارس خبر داد.

سردار "حسین دهکی" اظهار داشت: حضور کشتی‌ها و صیادان خارجی در آب‌های خلیج فارس چند سالی است که به دغدغه ساحل‌نشینان تبدیل شده و مطالبه‌گری‌های بسیاری برای ممانعت از فعالیت این کشتی‌ها صورت گرفته است.

سردار دهکی عنوان کرد: اکنون با وجود اعلام ممنوعیت صید ترال از سوی نهادهای مسئول، همچنان توقیف کشتی‌های صید ترال در آب‌های خلیج فارس ادامه دارد چراکه این کشتی‌ها از فعالیت خود در این آب‌ها دست نکشیدند و در حال صیادی به روش ترال هستند.

این مقام ارشد مرزبانی در استان هرمزگان خاطر نشان کرد: 15 شناور لنج، 10 کشتی، 4 قایق (جمعا 29 شناور) و یک دستگاه خودروی متخلف از ابتدای سال جاری تاکنون از سوی مرزبانان استان شناسایی و توقیف شده اند.

وی در ادامه با اشاره به دستگیری 151 متهم از ابتدای سال تاکنون افزود: از شناورهای توقیفی توسط مرزبانی هرمزگان 293 هزار کیلو و 106گرم انواع ماهی قاچاق و 590 کیلوگرم میگو به ارزش 231 میلیارد و 685 میلیون و 370 هزار ریال کشف شده است.

سردار دهکی افرود: دستگاه های اجرایی با جدیت تمام با متخلفان حوزه دریا برخورد خواهند کرد.

لازم به ذکر است که، نحوه صید ماهی که به روش ترال صورت می‌گیرد و در اصطلاح به آن صید ترال می‌گویند. این صید به این نحو انجام می‌شود که کف دریا را جارو می‌کند و نه تنها نسل آبزیان از بین می‌رود.

منبع:فارس

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها