تجمع دانشجویان تهران برای عزل شهردار بندرعباس؛ هزینه بازسازی خانه زن بندرعباسی را شهردار بپردازد



شماری از دانشجویان معترض به تخریب خانه مادر بندرعباسی با تجمع در مقابل وزارت کشورخواستار عزل شهردار بندرعباس شدند.
به نوشته‌ی خبرگزاری دانشجو، «نراقی»، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه تهران در تجمع دانشجویان معترض به تخریب آلونک مادر بندرعباسی و تبعیض در اجرای احکام تخریب ساخت و ساز‌های غیرمجاز که در مقابل وزارت کشور برگزار شد، گفت: متاسفانه طی چند سال اخیر به واسطه بی مسئولیتی یک سری از مسئولین اصل ۳۱ قانون اساسی لگدمال شده است. وی اظهارکرد: با توجه به اقدامات اخیر در کرمانشاه و بندرعباس باید در فرآیند اجرای احکام توسط شهرداری‌ها تجدیدنظر شود و باید تخریت آلونک‌ها و خراب کردن خانه مستضعفان با روش دیگری صورت بگیرد و قوه قضائیه بر این روند نظارت داشته باشد.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه تهران با تاکید بر اینکه قانون باید به نفع مستضعفین باشد و نه به مذاق اشراف خوش بیاید، گفت: در اتفاق اخیر اقدام غلط یک شهردار به چهره نظام اسلامی آسیب زده است با این وجود شهردار بندرعباس باید به خاطر تشویش اذهان عمومی محاکمه شود.
«نراقی» با بیان اینکه اتفاق اخیر در بندر عباس نتیجه اشتباه یک شخص بوده با این وجود علاوه بر عزل شهردار هزینه بازسازی خانه مادر بندرعباسی را نیز شهردار باید بپردازد و نه اینکه این هزینه از بیت المال تامین شود، اضافه کرد: همانطور که رئیس قوه قضائیه هم گفتند شاید خراب کردن آلونک‌ها قانونی باشد، ولی اولویت نیست با این وجود اولویت خراب کردن خانه‌های غیرقانونی در لواسان‌ها و باستی هیلز‌ها است. وی افزود: شهرداری بندرعباس در حریم دریا آکواریوم غیرقانونی ساخته و علی رغم دستور رئیس دستگاه قضاء در این شهر کسی به این دستور توجه نمی‌کند و این همان تبعیض قانونمدارانه است.

«محمد پور»، دبیر جنبش عدالتخواه دانشجویی نیز در این تجمع، گفت: متاسفانه با تخریب آلونک آسیه پناهی در کرمانشاه و آلونک مادر بندرعباسی این گونه اقدامات در کشور به یک رویه تبدیل شده و این اتفاقی است که نباید در جمهوری اسلامی می‌افتاد. وی بیان کرد: اولین پیام اقتصادی امام خمینی (ره) حق مسکن مستضعفین است و این یعنی اینکه همه مستضعفین باید در جمهوری اسلامی خانه دار شوند؛ اما اتفاقی که افتاده این است که اصل ۳۱ و ۴۳ قانون اساسی روی هواست و کسی برای اجرای این قوانین سینه سپر نمی‌کند.  محمدپور اظهار کرد: ما ماجرای تخریب آلونک مادر بندرعباسی را پیگیری خواهیم کرد تا دوباره ماجرایی شبیه کرمانشاه و بندرعباس تکرار نشود.
  
تجمع دانشجویان تهران برای عزل شهردار بندرعباس؛ هزینه بازسازی خانه زن بندرعباسی را شهردار بپردازد
  
تجمع دانشجویان تهران برای عزل شهردار بندرعباس؛ هزینه بازسازی خانه زن بندرعباسی را شهردار بپردازد
  گفتنی است؛ در این تجمع دانشجویان با در دست داشتن پلاکارد‌هایی با محتوای کاخی بالا نرفت مگر کوخی ویران شد، آلونک سهم مستضعف و کاخ‌ها سهم مستکبر، مستضعفان صاحبان انقلاب، شهردار بندرعباس محاکمه گردد و دانشجوی مسلمان ندای مستضعفان اعتراض خود را نسبت به اقدام شهرداری بندرعباس در تخریب آلونک مادر بندرعباسی و همچنین مماشات در اجرای احکام تخریب ساخت و ساز‌های غیرمجاز ثروتمندان اعلام کردند.
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها