استاندار:

شرکت‌های مستقر در هرمزگان باید مالیات خود را دراستان بپردازند



استاندار هرمزگان گفت: براساس قانون شرکت هایی که محل فعالیت‌شان در این استان است بایستی مالیات خود را در همین جا بپردازند و در همین راستا شرکت هایی مانند ستاره خلیج فارس و نزدیک به هفتاد شرکت دیگر مالیات شان را در سایر استان ها و یا پایتخت پرداخت می‌کنند.

به گزارش صبح ساحل، فریدون همتی روز جمعه با اشاره به نشست اخیر با معاون امور مالیاتی کشور درخصوص وضعیت پرداخت مالیات شرکتهای مستقر در استان اظهار داشت: زمانی که این شرکت‌ها دچار مشکل می‌شوند از مسوولان اُستان تقاضای کمک دارند که اُستان نیز از آن‌ها تقاضای پرداخت مالیات در همین استان را دارد و مالیات یکی از ابزار مدیریت و ایجاد هماهنگی محسوب می‌شود.

رییس شورای هماهنگی دستگاه‌های تابعه وزارت امور اقتصادی و دارایی در هرمزگان اضافه کرد: پرداخت این مالیات‌ها در هرمزگان دارای مزایای فراوانی برای هرمزگان بوده و می‌تواند مشکل‌های بسیاری از مردم این استان را برطرف سازد و کشور اکنون با درآمدهای مالیات اداره می‌شود و نباید چیزی را فراتر از قانون تفسیر کرد و یا برای قانون وضع شده و استثناء قرار داد.

همتی بیان داشت: هیچ‌گاه راضی نیستیم یک ریالی از کسی به نفع دولت اضافه گرفته شود اما آنچه قانون معین کرده باید دقیق اجرا شود، هفته آینده نشست‌هایی برای حل مشکل‌های فعالان اقتصادی بین اداره‌کل امور مالیاتی با نمایندگان بخش‌های خصوصی برگزار می‌شود.

رییس شورای اداری هرمزگان خاطر نشان کرد: برای پرداخت مالیات بنگاه هایی که خارج از این استان مالیات خود را پرداخت می‌کنند مانند ستاره خلیج فارس مستندها و مدارک لازم جمع اوری در مرکز سیاسی اداری کشور موضوع پیگیری می‌شود.

همتی افزود: اداره کل امور مالیاتی هرمزگان توانایی بالایی برای رسیدگی به پرونده‌ها و مالیات ستانی دارد و تهران هم ادعا دارد زمانی که اداره کل واحدهای بزرگ در آنجا متمرکز است در تهران کارهای مالیات ستانی و رسیدگی به پرونده انجام شود که این مطلوب این استان نیست.

وی افزود: معتقدیم باید طبق قانون کارها انجام شود و قانون تأکید دارد واحدها و بنگاه های اقتصادی در محل فعالیت مالیات خود را بپردازند، بنابراین به دنبال تحقق این حُکم قانونی بوده و تفسیرهای متفاوتی که از قانون وجود دارد باید به تبدیل به تفسیر واحد شده تا به یک تصمیم مناسب برسیم.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها