نماینده ولی فقیه درهرمزگان:

همکاری مردم در زمینه مقابله با کرونا خوب بوده‌است



نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس گفت: همکاری مردم در زمینه مقابله با کرونا خوب بوده ولی همچنان باید این ویروس را جدی گرفت.

به گزارش صبح ساحل، حجت الاسلام و المسلمین محمدی عبادی زاده روز جمعه دراین زمینه افزود: مسوولان دانشگاه علوم پزشکی و پزشکان مهمترین مساله  دراین زمینه را فرهنگ سازی می‌دانند و نگاه و مطالبه برای کنترل بیماری در هرمزگان وجود دارد و این اُستان هم برای اجرای طرح پیشنهادی بسیج آمادگی دارد.

وی ادامه داد: مردم هرمزگان با رعایت دستورکارهای بهداشتی پیشگیری از ابتلا به کرونا مانند ماسک زدن و رعایت فاصله گذاری اجتماعی خوش درخشیدند و همچنان این موارد را رعایت می‌کنند و میزان رعایت این دستورکارها نسبت به سایر مناطق بالاتر است.

نمانیده ولی فقیه در هرمزگان اظهار داشت: مردم می‌توانند در این زمینه بسیار کمک کننده باشند و تا کنون همراهی خوبی داشته‌اند و بیشتر افراد از ماسک استفاده می‌کنند و تلاش کنیم که  زنجیره کرونا قطع شود.

 حجت الاسلام والسملمین عبادی زاده با اشاره به قرارگاه محله‌ها برای قطع سریعتر بیماری کرونا، بیان داشت: تمرکز در فعالیت این قرارگاه‌ها باید مردم محور باشد و حرکت در این مسیر شکل گیرد تا ثمر بخش باشد.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با فوت ۴۸۲ بیمار دیگر از مبتلایان قطعی به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جانباختگان قطعی بیماری کووید ۱۹ در کشور به ۴۶ هزار و ۶۸۹ نفر رسید و ۲۷ استان همچنان در وضعیت قرمز کرونا هستند.

سیما سادات لاری روز پنج شنبه با اعلام آخرین آمار مبتلایان و جانباختگان کرونا در ایران افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز ( ششم آذر ۱۳۹۹) بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۳ هزار و ۹۶۱ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد و دو هزار و ۴۳۹ نفر بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به ۹۰۸ هزار و ۳۴۶ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: خوشبختانه تاکنون ۶۳۳ هزار و ۲۷۵ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۵۸۴۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون پنج میلیون و ۹۵۵ هزار و ۷۲۴ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

لاری افزود: استان های تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان، یزد و کردستان در وضعیت قرمز قرار دارند  و استانهای هرمزگان، فارس، گلستان و سیستان و بلوچستان نیز در وضعیت نارنجی و زرد قرار دارند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها