۵۴ معدن هرمزگان به چرخه تولید باز می گردد



معاون امور معادن صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن وتجارت هرمزگان گفت: درسال جهش تولید فعال سازی ۵۴ معدن در دست پیگیری قرار گرفته و به چرخه تولید باز می گردند.

به گزارش صبح ساحل، ابراهیم سعدینی رو جمعه دراین باره  افزود: برای فعال‌سازی این معادن غیرفعال حدود یک‌هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است که با بهره برداری از آن‌ها برای حدود ۵۰۰ نفر اشتغالزایی خواهدشد.

 وی ادامه داد: به هر میزان که بتوان از ظرفیت‌های معدنی موجود در بخش اکتشاف، استخراج و فرآوری بهره برد، به همان میزان نیز زمینه رشد اقتصادی هرمزگان و در کنار آن کشور ایجاد خواهد شد.

این مسوول  درخصوص وضعیت مجوزهای معدنی شهرهای هرمزگان نیز گفت: در شهرستان میناب مواد معدنی «کرومیت و مصالح ساختمانی شامل شن وماسه»، رودان «کرومیت و منگنز»، بشاگرد «منگنز، کرومیت و حتی مس و طلا» و حاجی آباد نیز در بخش کوشا احمدی «کرومیت و منگنز» و باغات «سنگ آهن و معادن سنگ چینی» است.

در هرمزگان می‌توان برای ۲۱ نوع ماده معدنی از جمله سنگ گچ، سنگ آهن، سنگ نمک، سنگ کرومیت، دولومیت، سنگ آهک، خاک سرخ و سنگ لاشه اکتشاف انجام داد که مواد استخراج شده از این معادن در صنعت ساختمان، صنایع فولاد، تولید گچ، شن و ماسه، صنایع سیمان و تهیه آجر کاربرد دارد.

این موادمعدنی همچنین علاوه برمصرف داخلی و کمک به واحدهای تولیدی؛ به کشورهای حاشیه خلیج فارس و چین صادر می‌شود؛ همچنین در راستای صادرات غیرنفتی نیز با صادرات نفت و حتی بالاتر دراین شرایط سخت تحریمی برابری می‌کند که نیازمند حمایت و برنامه ریزی دراین زمینه است.

البته این موادمعدنی بیشتر روباز بوده که به صورت عمده و خام فروشی درقالب صادرات از استان هرمزگان خارج می‌شود و کمتر فرآوری و ارزش افزوده‌ای بر روی آن‌ها صورت می‌گیرد.

منبع: ایرنا

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها