نظامیان انگلیسی از تاسیسات نفتی عربستان حفاظت می کنند



یک رسانه انگلیسی از اقدام محرمانه دولت «بوریس جانسون» در مستقر کردن نظامیان بریتانیایی در عربستان سعودی برای حفاظت از تاسیسات نفتی آرامکو خبر داد.

 

به گزارش صبح ساحل، ایندیپندنت با اعلام این خبر می‌نویسد: دولت انگلیس بدون مشورت با پارلمان و اعلام عمومی، نیروهای ارتش را برای دفاع از میادین نفتی عربستان سعودی در این کشور مستقر کرده است.

مخالفان حزب حاکم انگلیس می‌گویند دولت در این خصوص از برخی اقدامات خود طفره رفته است و تاکید دارند که استقرار این نظامیان فصل جدیدی در روابط مسموم دولت انگلیس و این رژیم خودکامه نفتی است.

با این حال وزارت دفاع انگلیس می‌گوید از آنجا که این میادین نفتی «زیرساخت‌های اقتصادی حیاتی» محسوب می‌شوند، تفنگداران هنگ شانزدهم توپخانه سلطنتی برای کمک به محافظت آن‌ها در برابر حملات پهپادی به کار گرفته شده‌اند.

سخنگوی وزارت دفاع انگلیس به ایندیپندنت گفت: «در پی حملاتی که به تأسیسات نفتی پادشاهی عربستان سعودی در ۱۴ سپتامبر ۲۰۱۹ انجام شد، با وزارت دفاع این کشور و شماری از شرکای بین‌المللی همکاری کردیم تا چگونگی تقویت دفاع از این زیرساخت‌های اقتصادی حیاتی در برابر حملات هوایی را بررسی کنیم».

این مقام انگلیسی تأیید کرد که سامانه راداری پیشرفته‌ای برای ردیابی حملات پهپادی در این کشور مستقر شده است اما از توضیح درباره بازه زمانی و شمار نیروهای مربوط به آن خودداری کرد. او همچنین در این خصوص که چرا به پارلمان اطلاعی داده نشده توضیحی نداد.

این مأموریت ارتش انگلیس از ماه فوریه (بهمن سال گذشته) و همزمان با ممنوع شدن صادرات تسلیحات به این دیکتاتور غرب آسیا آغاز شده است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها