کیش و قشم هتل‌هایی را در اختیار بیماران کرونایی قرار می دهند



رئیس جامعه هتل‌داران کشور با اعلام اسامی هتل‌های آماده پذیرش بیماران کرونایی در هر استان به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، گفت: در هر استان یک واحد، کیش و قشم نیز هتل‌هایی را در اختیار بیماران کرونایی قرار می‌دهند.

 

به گزارش صبح ساحل، جمشید حمزه زاده گفت: فهرست هتل هایی که داوطلب نقاهتگاه شدن برای بیماران کرونایی در اختیار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار گرفته است.

وی افزود: کارشناسان وزارت بهداشت ارزیابی های کافی از این هتل ها انجام می دهند و در صورت داشتن استانداردهای لازم فاز نهایی این طرح اجرا می شود و هتل ها در اختیار بیماران کرونایی قرار می گیرد.

حمزه زاده ادامه داد: در مرحله نخست در مجموع ۳۳ هتل در این طرح شرکت می کنند. وزارت بهداشت برای این  تعداد هتل اعلام نیاز کرده بود که حالا در اختیارشان قرار می گیرد. کارشناسان وزارت بهداشت تهویه اتاق ها، مساحت و دیگر شرایط مورد نظرشان را ارزیابی می کنند و در صورت موافقت با آن هتل، دانشگاه علو پزشکی استان اقدام به عقد قرارداد می کند.

پس از عقد قرارداد بین دو طرف امکان اعلام نام هتل ها میسر  می شود؛ زیرا ممکن است هتل داوطلب از نظر کارشناس وزارت بهداشت استانداردهای لازم را نداشته باشد اما به دلیل منتشر شدن اسمش برای برای بیمار کرونایی دیگر فرد سالم نیز راغب به حضور در آن هتل نشوند.

وی بیان این که بیشتر این ۳۳ هتل برای نقاهتگاه بیمار کرونایی به بخش خصوصی تعلق دارد، گفت: در مرحله بعدی بر اساس نیاز وزارت بهداشت این تعداد افزوده می شود و تعداد بیشتری از هتل ها به بیماران کرونایی اختصاص پیدا می کند.

به گفته حمزه زاده مدت زمان انعقاد قرار ۳ ماه است و هتلی که در این طرح قرار می گیرد مختص بیماران کرونایی می شود و گردشگران امکان اقامت در این هتل ها را نخواخند داشت.

در روزهای گذشته در راستای درخواست وزیر بهداشت مبنی بر نقاهتگاه شدن تعدادی از هتل های کشور برای بیماران کرونا و کادر پزشکی کشور، وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از آمادگی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای اجاره هتل‌های درجه یک، دو و سه به‌ عنوان نقاهتگاه بیماران کرونایی و استقرار کادر پزشکی خبر داد.  علی‌اصغر مونسان، بر رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی ابلاغی و پیگیری جدی در پایش و بازرسی از اماکن گردشگری و اقامتی برای اجرای این دستورالعمل‌ها تأکید کرد.

وی با اشاره به درخواست سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خصوص اجاره هتل‌های درجه یک، دو و سه و اماکن اقامتی در استان‌ها به‌عنوان نقاهتگاه بیماران کرونایی و استقرار کادر پزشکی، تصریح کرد: این موضوع قبلا در جلسه هیئت دولت و ستاد ملی مقابله با کرونا مطرح شده بود. وزارت بهداشت برای اجاره و پرداخت اجاره‌بهای این اماکن آمادگی دارد.

 

منبع:ایرنا

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها