دستگیری کارکنان کلینیک پوست و مو که بدون مدرک تخصصی فعالیت می کردند

مرکز غیر مجاز زیبایی در بندرعباس پلمب شد



دو جوانی که علیرغم عدم مدرک غیر مرتبط  ،یک کلینیک تخصصی پوست و مو در بندرعباس  تاسیس کرده بودند پس از ماه ها فعالیت، دستشان رو شد.
این دو نفر به همراه 5 نفر از نیروهایشان  در هنگام انجام فعالیت دستگیر شدند و کلینیک شان پلمب.  کلینیک غیر مجازی  که درمرکز شهر واقع شده  است و پس ازیک ماه  کار اطلاعاتی و گزارش مردمی شناسایی شد.مرد دارای مدرک پزشکی عمومی و زن دارای لیسانس مامایی  . آنها اوایل سال جاری بدون اطلاع سازمان نظام پزشکی و دانشگاه علوم پزشکی با ورود لوازم گران قیمت  تجهیزات پزشکی به صورت قاچاق و  با بکارگیری 4 نفر  از دختران دانشجو در رشته های غیر پزشکی و جویای کار ، کلینیک پوست و مو را افتتاح کردند. آنها  با تبلیغات گسترده در فضای مجازی موفق شدند شهروندان زیادی را به کلینیک بکشانند  و با اخذ مبالغ بسیار زیادی از مراجعین، بدون حضور یا نظارت پزشک متخصص اقدامات زیبایی و ترمیمی صورت و پوست را انجام می دادند. تا اینکه ماه گذشته کاراگاهان پلیس با گزارشهای متعدد مردمی به این موضوع  ورود کردند و تحقیقات گسترده ای را شروع. پلیس پس از به دست آوردن سرنخ هایی از غیر مجاز بودن کلینیک تخصصی پوست و مو و... گزارش را به قوه قضاییه ارسال کردند و بدین ترتیب بعدازظهر اواخر هفته گذشته  کلینیک پلمب  شد .
ماجرای ورود پلیس  
فرمانده انتظامی هرمزگان‌ روایت این پرونده را اینطور بیان کرد : در پی دریافت خبری مبنی بر اینکه تعدادی از افراد غیر بومی ساکن استان با افتتاح یک باب کلینیک در یکی از خیابان های پرتردد شهر بندرعباس بصورت غیرمجاز در حال فعالیت می باشند، پیگیری موضوع در دستور کار مأموران پلیس آگاهی استان قرار گرفت.سردار غلامرضا جعفری با اشاره به اینکه متهمان با وارد نمودن دستگاه های لیزری و تخصصی به صورت قاچاق در زمینه پوست و مو و زیبایی بانوان فعالیت و تبلیغات گسترده ای نیز در فضای مجازی جهت جذب مشتری انجام داده بودند ادامه داد: این افراد  بدون اطلاع سازمان نظام پزشکی و دانشگاه علوم پزشکی با بکارگیری تعدادی از دختران دانشجو در رشته های غیر پزشکی و جویای کار فعالیت گسترده ای را آغاز کرده و با اخذ مبالغ بسیار زیادی از مراجعین جذب شده از طریق فضای مجازی، بدون حضور یا نظارت پزشک متخصص اقدامات زیبایی و ترمیمی صورت و پوست را انجام می دادند.وی افزود: طی هماهنگی با دادستان دستورات هماهنگی و بازدید از موقعیت اعلامی صادر و با حضور کارشناسان معاونت دارو و درمان، سازمان نظام پزشکی و دانشگاه علوم پزشکی در بازدید به عمل آمده از محل مورد نظر مشاهده شد ۷ نفر بدون هیچ گونه مدرک پزشکی مرتبط در حال فعالیت لیزری و ترمیمی و زیبایی پوست برروی افراد حاضر بودند.
پرونده در حال رسیدگی
به گفته فرمانده انتظامی استان ، از طریق کارشناسان حاضر، فعالیت این کلینیک متوقف و در بررسی از محل مشخص شد که دستگاه های مورد نظر به صورت قاچاق از مبادی غیر رسمی و بدون پرداخت هرگونه عوارض گمرکی و برابر اظهارات کادر حاضر در کلینیک از کشورهای حاشیه خلیج فارس وارد کشور شده و مورد تأیید سازمان نظام پزشکی و یا دانشگاه علوم پزشکی هم نیستند.
مراتب به مقام قضائی منعکس و برابر دستور صادره کلیه دستگاه های موجود در محل توقیف و طی پرونده جداگانه ای به سازمان تعزیرات حکومتی ارسال شد .
سردار جعفری یادآور شد: همچنین به دلیل دخالت در امور پزشکی و عدم اخذ پروانه کلینیک برای فعالیت و استفاده از افراد بدون مدارک پزشکی که جرم محسوب می شود پرونده اتهامی برای کلیه افراد حاضر در محل تشکیل و در دادسرای عمومی و انقلاب بندرعباس در حال رسیدگی است.
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها