رییس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان:

هرمزگان برای مقابله با هجوم احتمالی ملخ‌های صحرایی آمادگی کامل دارد



 رییس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان از آمادگی کامل اکیپ‌های سازماندهی شده با بهره‌گیری از  دیگر دستگاه های اجرایی برای ردیابی و مبارزه با هجوم احتمالی ملخ های صحرایی در استان خبر داد.

به گزارش صبح ساحل، مدیرکل مبارزه با آفات عمومی و همگانی سازمان حفظ نباتات کشور در آبان‌ماه امسال اعلام کرد که احتمال حمله دسته‌های ملخ صحرایی در زمستان به جنوب کشور و هرمزگان وجود دارد. از این رو، «علی باقرزاده همایی»،  رییس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان روز سه شنبه دراین خصوص گفت: تمام امکانات و تجهیزات مقابله ای در صورت مشاهده هرگونه دسته‌های ملخ که به سمت کشور حرکت کنند، فراهم شده تا دسترنج کشاورزان و امنیت غذایی مردم مورد تهدید قرارنگیرد.وی افزود: با انجام تمهیدات لازم نباید اجازه دهیم این ملخ‌ها امنیت غذایی مردم را با خطر مواجه نمایند و به کشاورزی ما آسیب برساند.


رییس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان اضافه کرد: انتظار می‌رود فرمانداران و دستگاه‌های اجرایی در مرکز استان و سایر شهرستان ها همچون گذشته در زمیته مقابله با هجوم احتمالی ملخ های صحرایی همکاری‌های لازم را با جهاد کشاورزی داشته باشند. وی خاطرنشان کرد: تاکنون ۴۴ هکتار مبارزه و حدود ۳۰ هزار هکتار ردیابی  علیه ملخ های صحرایی در سراسر استان صورت گرفته است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها