رئیس کمیسیون آموزش مجلس:

کلاس‌های مقطع ابتدایی از سال آینده به صورت حضوری برگزار شوند



رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات‌وفناوری مجلس، گفت: کلاس‌های دانش‌آموزان ابتدایی از سال آینده باید به دلیل اهمیت این مقطع به صورت حضوری برگزار شوند.

به گزارش صبح ساحل، علیرضا منادی سفیدان ، در مورد تاثیر تداوم برگزاری کلاس‌های آموزشی مدارس در قالب مجازی، گفت:  با توجه به تعطیلی سراسری مدارس و  وجود فضای آموزشی کافی، ضرورت دارد دانش آموزان مقطع ابتدایی به صورت چهره به چهره با معلم در ارتباط باشند و با رعایت تمامی پروتکل‌‌ها کلاس‌های این مقطع به صورت حضوری از سال آینده برگزار شود.

ما نباید کلاس‌‎های حضوری مقطع ابتدایی را تعطیل کنیم

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس، در بیان دلیل لزوم برگزاری کلاس‌های مقطع ابتدایی به صورت حضوری، با اشاره به اینکه سنی که دانش آموزان مقطع ابتدایی در آن هستند نسبت به ویروس کرونا مقاوم‌تر هستند، ادامه داد: همچنین لازم است دانش آموزان ابتدایی و پیش دبستانی تحت مدیریت خاص بوده و  بایستی بطور مستقیم و ویژه ترآموزش ببینند، و باید کلاس‌های آن‌ها به صورت حضوری و با تعداد کم دانش آموز در یک کلاس برگزار و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی صورت پذیرد.

وی تصریح کرد: اگر پایه تحصیلی دانش آموزان ابتدایی ضعیف باشد در آینده با مشکل جدی مواجه می‌شوند.به‌ قول شاعر "خشت اول گرنه معمارکج/تاثریا می‌رود دیوار کج‌‌‌". چراکه در شرایط کنونی نیز خانواده‌ها وقت کافی برای آموزش دانش آموزان نمی‌گذارند و شبکه شاد پوشش مناسبی ندارد.

منادی افزود: برای امسال هم بایستی در نحوه آموزش دانش آموزان ابتدائی تجدیدنظر و آن را ارتقاء دهیم و کمیسیون در این زمینه نظارت جدی دارد.

پیش‌بینی می‌شود که خردادماه آخرین زمان برای ارائه خدمات آموزش مجازی باشد

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، با اشاره به برنامه وزارت آموزش و پرورش برای نحوه برگزاری کلاس‌های آموزشی در صورت تداوم شیوع کرونا در کشور، یادآور شد: بی‌تردید تا زمانی که بیماری کرونا ریشه‌کن نشود باید کلاس‌های آموزشی در قالب مجازی برگزار شود، اما برداشت ما این است که به زودی با تزریق واکسن کرونا این مشکل حل شده و احتمال می‌دهیم تا خرداد ماه سال آینده این معضل برطرف شده باشد.

رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی، در رابطه با نحوه آموزش پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی به دانش‌آموزان، تاکید کرد: آموزش و پرورش در سرفصل‌های آموزشی به موضوع پاندمی به طور جدی ورود پیدا کرده و با این روش سطح آگاهی دانش‌آموزان نسبت به بیماری کرونا و راه‌های مقابله با آن را ارتقا می‌دهد. کمااینکه در شبکه شاد به این موضوع پرداخته شده و هر روز سرفصل جدیدی در این رابطه به آن اضافه می‌شود و بیش از 20 میلیون بازدیدی که از این شبکه می‌شود بیانگر موفقیت آن در این حوزه است./

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها