نجات جان ۳ صیاد مفقود شده در آب‌های جنوب کیش



معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: پس از ۹ ساعت پایش دریایی توسط مرکز جستجو و نجات دریایی استان و ارگان های منطقه (دریابانی و ندسا) یک فروند قایق صیادی مفقودی در ۴۵ مایلی جنوب کیش یافته و همه ای سرنشینان آن در سلامت کامل به آغوش خانواده بازگشتند.

به گزارش صبح ساحل، اسماعیل مکی زاده صبح امروز(۱۲ آذرماه) در خصوص جزئیات عملیات جستجو و نجات دریایی سه صیاد مفقود شده در گستره آبی غرب استان هرمزگان اظهار داشت: شامگاه ۱۰ آبانماه  طی تماس از سوی مسئولین شیلات بندرکنگ گزارش مبنی بر مفقود شدن یک فروند قایق صیادی با سرنشینان به مرکز جستجو نجات دریایی استان اعلام شد.

وی افزود: پس از وصول این گزارش بلافاصله مرکز جستجو و نجات دریایی استان وارد عمل شده و با توجه به عدم وجود یک موقعیت مشخص از مفقود شدگان، شناور  ناجی  ۱۹، تیم های متعدد همیار ناجی و ارگان های منطقه از جمله دریابانی و ندسا بر اساس زون بندی و طرح جستجوی ابلاغی به محل های احتمالی اعزام شدند.

مکی زاده با بیان اینکه پس از تلاشی نه ساعته  توسط همه تیم های اعزامی قایق صیادی مفقودی خوشبختانه شناسایی شد تصریح کرد: این قایق که به دلیل نقص فنی در موتور و جریان آب  به مایلها دورتر از صید گاه رانده شده بود  توسط ناجی ۱۹ در ۴۵ مایلی جنوب جزیره کیش  یافترگردید و سه سرنشین آن در صحت و سلامت کامل به این جزیره منتقل شدند.

معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان عدم در دسترس بودن تلفن همراه دو صیاد، تاریکی شب، عدم آگاهی از موقعیت شناور  و همچنین جابجایی جریان آب را از جمله  عواملی برشمرد که این عملیات جستجو و نجات دریایی را در همسنجی باعملیاتی مشابه با دشواری روبرو کرده بود.

هرمزگان  ۱۴ جزیره را تحت پوشش خود داشته و از ۳۶ ایستگاه همیار ناجی و ۸ فروند شناور ناجی برای انجام عملیات های جستجو و نجات دریایی در این پهنه آبی بهره می برد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها