اعلام وضعیت حضور کارکنان در ادارات منطبق با وضعیت زرد، نارنجی و یا قرمز شهرها از شنبه



رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور با صدور بخشنامه‌ای، نحوه حضور کارکنان و فعالیت ادارات را از روز شنبه ۱۳۹۹/۹/۱۵ لغایت پایان هفته آینده منطبق با وضعیت جدید اعلام‌شده برای هر شهر و رعایت بند (۴) بخشنامه شماره ۳۷۴۸۹۹ مورخ ۱۳۹۹/۸/۲۷ اعلام کرد.

وضعیت «زرد»:
کارکنان ادارات ارائه‌دهنده خدمات ضروری و دستگاه‌های مرتبط با مأموریت‌های اساسی و مدیریت شهری با ۱۰۰ درصد ظرفیت در محل کار حاضر خواهند شد. در سایر ادارات شهر ارائه خدمات با حضور ۳‏/۲ (دو سوم) کارکنان انجام خواهد شد.

وضعیت «نارنجی»:
ادارات ارائه‌دهنده خدمات ضروری و دستگاه‌های مرتبط با مأموریت‌های اساسی و مدیریت شهری می‌توانند با تشخیص بالاترین مقام مسئول (در سطح ملّی یا استان) نسبت به کاهش حضور تا ۳‏/۱ (یک سوم) کارکنان خود اقدام کنند. در سایر ادارات شهر ارائه خدمات با حضور۵۰% (پنجاه درصد) کارکنان انجام خواهد شد.

وضعیت «قرمز»:
دستگاه‌های ارائه‌دهنده خدمات ضروری و دستگاه‌های مرتبط با مأموریت‌های اساسی و مدیریت شهری می‌توانند با تشخیص بالاترین مقام مسئول (در سطح ملّی یا استان) نسبت به کاهش حضور تا ۵۰% (پنجاه درصد) کارکنان خود اقدام نمایند، مشروط بر آنکه خللی در ارائه خدمات ضروری به‌وجود نیاید. در سایر ادارات شهر ارائه خدمات با حضور حداکثر ۳‏/۱ (یک سوم) کارکنان انجام خواهد شد.
کلیه مراکز آموزشی (آموزشگاه‌ها، مدارس، دانشگاه‌ها و ...) به‌طور کامل تعطیل و صرفاً کارکنانی که حضور آنان برای حفاظت فیزیکی و حفاظت تأسیسات و سامانه‌های الکترونیکی ضروری باشد، در محل کار خود حضور خواهند یافت.

هفته پیش هم طی ابلاغیه سازمان اداری و استخدامی قرار شد که به منظور کاهش ترددهای شهروندان و کارکنان دولت در شرایط هشدار، در مناطق با وضعیت زرد کارکنان ادارات ارائه دهنده خدمات ضروری و دستگاه‌های مرتبط با ماموریت‌های اساسی و  مدیریت شهری با ۱۰۰ درصد ظرفیت در محل کار حاضر شوند و سایر ادارات شهر ارائه خدمات با حضور دو سوم کارکنان انجام می‌شود. 

 در مناطق با وضعیت نارنجی نیز در سازمان های ارائه دهنده خدمات ضروری حضور دو سوم کارکنان و در مورد مناطق با وضعیت قرمز نیز  دستگاه‌های ارائه دهنده خدمات ضروری تا ۵۰ درصد حضور داشته و  در سایر ادارات شهر ارائه خدمات با حضور حداکثر یک سوم کارکنان پیش بینی شد.

با این وجود طی هفته اخیر گزارش های اعلام شده از سوی برخی کارکنان دستگاه ها و سازمان ها از این حکایت داشت که همچنان حضور آنها با وجود اینکه خدمات ارائه شده ضروری نیست، در محل کار الزامی بوده و حتی در برخی دستگاه ها نسبت به کاهش حضور نیرو به صورت حداقلی هم اقدام نکرده اند ، موضوعی که نارضایتی برخی کارکنان را به دلیل حضور کامل در محل کار به همراه داشت. 

از سویی اعلام مقامات مسئول حاکی از آن بود که همچنان تردد کارکنان با حجم بالایی در حال انجام بوده و نیاز به تغییر رویه در شرایط موجود دارد، از این رو دولت اخیرا تصمیم به تعطیلی ادارات گرفت و آنطور که انصاری - رئیس سازمان اداری و استخدامی- اعلام کرده در جلسه دولت تصمیم بر تعطیلی بوده و از سوی رئیس جمهور نیز ابلاغ شده است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها