مدیرعامل شرکت جهاد خانه سازی رزمندگان استان هرمزگان در آیین کلنگ زنی پروژه 700 واحدی شهید قاسم سلیمانی:

تمامی واحدها براساس معماری الگوی اسلامی طراحی شده‌اند



آیین کلنگ زنی پروژه 700 واحدی شهید قاسم سلیمانی، سپاه امام سجاد (ع) وقرارگاه مسکن سپاه استان هرمزگان با حضور امام جمعه بندرعباس، فرمانده قرارگاه مسکن سپاه استان هرمزگان، شهردار بندرعباس و جمعی از مسئولان استانی برگزار شد.


به گزارش روزنامه صبح ساحل، مهندس عقیل عبداللهی مدیرعامل شرکت جهاد خانه سازی رزمندگان استان هرمزگان و مجری پروژه 700 واحدی شهید حاج قاسم سلیمانی در آیین کلنگ زنی این پروژه ضمن تقدیر و تشکر از سردار اباذر سالاری فرمانده قرارگاه مسکن سپاه استان، آقای جمال بابامرادی معاونت مسکن بنیاد تعاون کل و مهندس ناصر هاشم پور مدیرعامل شرکت جهاد مرکز که در راستای تحقق چشم انداز و اهداف والای تأمین مسکن ملکی کارکنان که جزو دغدغه های این عزیزان می باشد ابراز داشتند: نامبردگان همواره دلسوزانه، مدبرانه، مجدانه و جسورانه پیگیر ایجاد سرپناه برای فاقدین مسکن بوده اند و بعنوان حامی و پشتیبان در این استان اقدامات ارزنده ایی را تاکنون انجام داده اند. مهندس عبداللهی با تاکید بر اینکه تمامی واحدها براساس معماری الگوی اسلامی طراحی شده‌اند، اظهار کرد: برای هر واحد متراژی بالغ بر یکصد متر در نظر گرفته شده تا اگر تعداد اعضای خانواده افزایش یافت کمتر مجبور به انتقال و جابه‌جایی مسکن شوند.


وی با تاکید بر استفاده از نماهای بومی و محلی در ساخت این بنا تصریح کرد: در واقع این نوع ترکیب رنگ و این نمونه طاق و قوس‌هایی که در نمای ساختمان مشاهده می‌شود مختص معماری تاریخی استان هرمزگان و الهام گرفته از منازل تاریخی استان می باشد.
عبداللهی با اشاره به اینکه بادگیرها از شاخص‌ترین المان‌های معماری تاریخی هرمزگان هستند، بیان کرد: با توجه به اینکه شکل ساختمان به صورت آپارتمانی و بلندمرتبه است لذا در طراحی با محدودیت ارتفاع مواجه شدیم و نتوانستیم المان بادگیرها را در این پروژه اجرا کنیم لذا ابراز امیدواری نمودند باتوجه به اینکه در پروژه‌های آتی طرحهای منازل ویلایی را در دستورکار قرار دارند این نوید را دادند که در ان پروژه ها تماماً از نمادها و المان های بومی محلی بهره گیرند.


وی با بیان اینکه واگذاری واحدها به قیمت تمام شده از نکات قابل توجه در این پروژه است، گفت: سپاه هیچ سود و انتفاعی از قبل این پروژه‌ها نمی‌برد، همچنین برای کاهش هزینه‌های بهای تمام شده درصدد هستیم از ظرفیت بالقوه سپاه در حوزه ماشین آلات، دستگاه‌ها و نیروی انسانی فنی و تخصصی هم استفاده کنیم. عبداللهی افزود: با توجه به اینکه تمامی متقاضیان این واحدها جز فاقدین مسکن کشوری هستند لذا واجد شرایط استفاده از تسهیلات دولتی هستند. مسئول پروژه 700 واحد شهید سلیمانی بندرعباس ادامه داد: علیرغم اینکه تامین مسکن پرسنل خود را انجام می‌دهیم باری را از روی دوش دولت هم بر می‌داریم چرا که تهیه و تامین مسکن و زمین از ماموریت‌های اصلی اداره‌کل راه و شهرسازی است.


وی با اشاره به اینکه احداث این هفتصد واحد مسکونی در واقع جز کوچکی از عملیات‌های اجرایی ساخت و سازهای ما است، گفت: با اختصاص زمین‌های بیشتر این آمادگی را داشتیم که بالغ بر 2 هزار و 500 واحد مسکونی را احداث و تحویل متقاضیان بدهیم. وی با بیان اینکه از مدیرکل محترم راه و شهرسازی تقاضا داریم که پروانه ساختمانی ما را در حوزه طرح اقدام ملی قرار بدهند، تاکید کرد: با این اقدام، متعاقباً شهردار محترم بندرعباس که در مجلس حضور دارند نیز میتوانند مجوزهای قانونی را برای پروانه ساخت لحاظ کنند تا بتوانیم بار هزینه تمام شده را کاهش بدهیم و با مشکل مواجه نشویم.


مهندس عقیل عبداللهی با بیان اینکه مجموعه ما معتبر و کاملاً اجرایی است یادآور شد: تاکنون در شهرک پیامبر اعظم (ص) بندرعباس بالغ بر دو هزار واحد مسکونی را پس از احداث و تکمیل به متقاضیان واگذار نموده اند.  مهندس عبداللهی از سازمان نظام مهندسی در استان خواستار پذیرش شرکت جهاد خانهسازی به عنوان مجری طرح شد و افزود: اگر درخواستهای گفته شده محقق شود، هزینه تمام شده پروژه بسیار کاهش مییابد و سرعت عملیات اجرایی نیز بیشتر میشود.


وی با اشاره به هماهنگی و وحدت دستگاه‌های متولی در سایر استان‌های کشور در حوزه کاهش هزینه‌ها و افزایش سرعت عملیات اجرایی طرح‌ها خاطرنشان کرد: اقدامات انجام شده در قرارگاه مسکن سپاه استان هرمزگان در راستای تأمین مسکن پرسنل که درواقع این پرسنل تماماً شهروندان این استان می باشند واین مأموریت را عام المنفعه می داند، لذا قطعا با وحدت و انسجامی که در بین عوامل و دستگاههای استانی سراغ داریم همکاری و هماهنگی های لازم در استان ما نیز اتفاق می‌افتد و ان‌شاءالله شاهد پیشرفت سریع پروژه‌ها میباشیم

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها