خرابی درب آسانسور در چهار راه داماهی بندرعباس حادثه آفرید

مرگ دلخراش سرایدار پیر آپارتمان



خرابی درب آسانسور وسهل‌انگاری،مرگ دلخراش سرایدار آپارتمانی در چهارراه داماهی بندرعباس را رقم زد. آسانسوری که درب آن هرازگاهی در طبقه هفتم ساختمان»ستاره سهیل»بسته نمی‌شد.سرایدار 77 ساله  آن شب نیز  پس از رفع مشکل این بالابر،در حالی که قصد داشت به پایین برود بدون توجه به درون آسانسور، حین سوارشدن به ناگاه سقوط کرد. «عبدالله جمعه پور» که مابین دیوار و اتاقک طبقه ششم گیر افتاده بود  پس از دقایقی  به درون چاهک افتاد. وی براثر شدت ضربه و صدمات وارده،در بیمارستان خلیج‌فارس تسلیم مرگ شد . این مرد مسن  دومین نفری است که امسال براثر سقوط آسانسور به طرز دردناکی جان سپرده است. 

به گزارش روزنامه صبح ساحل، ساعت حدود 22 دوشنبه 24 آذرماه . همهمه‌ای در آپارتمان «ستاره سهیل» در چهارراه داماهی به پاست،برق بعضی از واحدها قطع‌شده است، مأموران آتش‌نشانی، انتظامی و اورژانس  در محل حضور دارند، دقایقی بعد صدای پرت شدن مرد مسنی به چاهک آسانسور شنیده می شود ... میلاد سهرابی نوه عبدالله در این خصوص می گوید: «در حال استراحت  بودم که یکی از ساکنان به درب خانه  آمد و پرس‌وجو کرد که پدربزرگم کجاست، به تصور اینکه عبدالله بیرون از ساختمان رفته است گفتم که احتمالاً دقایقی دیگر برمی‌گردد، وی لحظه‌ای بعد  به من فهماند که با او به طبقه هفتم بروم که  بابابزرگم در آسانسور گیر افتاده است». 

  سقوط ناگوار 

این جوان 22 ساله که چند روزی بود از محل زندگی‌اش در قلعه گنج کرمان به نزد پدربزرگش به بندرعباس  آمده بود،با ناباوری پله‌ها را یکی بعد از دیگری طی کرد تا به طبقه هفتم رسید. وی می‌افزود:« محل مملو از حضور ساکنان آپارتمان بود ،باورم نمی‌شد اما دیدم که پدربزرگم بر روی کابل مابین آسانسور و کابین در طبقه ششم گرفتارشده بود ، اصرار کردم  که پایین بروم و او را نجات دهم ولی آتش نشانان مانع ام شده‌اند».  
عبدالله زخمی و خسته است، رمق  نگه‌داشتن خود در آن موقعیت را ندارد و هرلحظه احتمال دارد به درون چاهک سقوط کند. 
میلاد ادامه می دهد:» لحظات پر از استرسی بود همه با پدربزرگم صحبت می‌کردند تا هوشیار باشد، یکی از آتش‌نشانان به پایین و کنار کابین رفت تا او را نجات دهد اما ناگهان پدربزرگم  تکانی خورد و به درون چاه افتاد».
  
  
      مرگ دلخراش سرایدار پیر آپارتمان

  مرگ مرد خوشنام آپارتمان 

وی در لحظه گفتگو در بیمارستان بود و منتظر آمدن خانواده‌اش از قلعه گنج و صدور مجوز دفن . 
میلاد ادامه می دهد: « به‌سرعت خودم را به پایین رساندم اما مأموران حاضر در آنجا، اجازه ندادند که بدن خونین او را ببینم، تا آنکه  کادر اورژانس و اهالی پیکر نیمه‌جان او از چاهک بیرون آوردند، یک‌لحظه پدربزرگم  را بر روی برانکارد دیدم . صحنه خیلی بدی بود ، به‌سرعت خودم را به بیمارستان خلیج‌فارس رساندم، متأسفانه یک ساعت بعد از پزشک معالج شنیدم پدربزرگم  به علت شدت جراحات وارده فوت شد».
این پسر جوان  از لحظه اتفاق می گوید: « اهالی ساختمان گفتند که درب آسانسور در طبقه هفتم بسته نمی شد و پدربزرگم را برای تعمیر آن صدا زدند، وی به طبقه هفتم رفت و  و درب را درست کرد، به گمان آنکه آسانسور دیگر مشکلی ندارد،درب آن را باز کرد و بدون نگاه کردن به درون اتاقک به قصد پایین آمدن،  پایش را گذاشت ولی ...».
اهالی ساختمان که از این حادثه شوکه و ناراحت هستند از این  سرایدار به‌خوبی یادمی کنند و می گویند از زمان ساخت این آپارتمان، وی به‌عنوان سرایدار مشغول به کار بوده و همیشه اهالی را از خودراضی نگه داشته است.  یکی از ساکنان آپارتمان که در حادثه حضور داشته است می گوید:»عبدالله یک متر با ما فاصله داشت و خیلی از اهالی می خواستند او را نجات دهند ولی آتش نشانان حاضر در محل نگذاشتند  و خودشان اقدام به نجات کردند». وی ادامه می دهد:«بیش از نیم ساعت این مرد مسن بین زمین و هوا خود را نگه داشته بود، از درد پاهایش ناله می کرد، تا آنکه خسته شد و با تکان خوردن سقوط کرد».  

  دقت در ورود به آسانسور 

معاون عملیات سازمان آتش‌نشانی بندرعباس با بیان اینکه نقص فنی و سهل انگاری سرایدار باعث این حادثه تلخ شد می گوید: «ساعت 22،طی  تماس با مرکز‌۱۲۵ گیر افتادن فردی در آسانسور آپارتمانی در داماهی  اعلام شد، 7 نفر از ایستگاه داماهی به محل موردنظر اعزام و در آنجا متوجه شدند که فردی در آسانسور با نقص فنی سقوط کرده است.حسن امینی زاده ادامه می‌دهد:»حادثه دردناکی برای  این فرد سرایدار رخ داد که علیرغم تلاش اکیپ نجات وامداد، وی به چاهک سقوط کرد. وی با اشاره به  توجه حضور کابین آسانسور می گوید:» اکثر افراد طبق عادت با باز کردن درب سریعاً به سمت کابین رفته و به دلیل نبودن کابین در آن طبقه، به داخل چاه سقوط می‌کنند».وی یادآور می شود: «همیشه برای وارد شدن به اتاقک آسانسور، باید دقت کرد که حتماً اتاقک در طبقه‌ای که هستیم وجود داشته باشد،معمولاً وقتی می‌خواهیم سوار آسانسور شویم،طبق عادت، به سمت درب آسانسور رفته (مخصوصاً اگر درب آسانسور لولایی باشد، دستگیره را گرفته و درب را باز می‌کنیم) و بدون دقت کافی گام پیش می‌نهیم تا وارد اتاقک آسانسور شویم».امینی زاده تأکید می کند:»تا زمانی که از حضور اتاقک در طبقه مطمئن نشده‌اید هرگز گام به سمت داخل پیش نگذارید، این مطلب را به کودکان و نوجوانان هم دائم تذکر دهید، چون به دلیل شیطنت و بازیگوشی ذاتی این عزیزان، کم‌توجهی در این گروه بیشتر هست».
منتشر شده: 2
مهران
۲۸ آذر ۱۳۹۹
آتش نشانی داره با این حرفا خودشو تبرئه میکنه طرف نیم ساعت بین زمین و آسمان معلق بوده تیم آتش نشانی حاضر در محل هیچکاری انجام نداده و حرفه ای عمل نکرده تا اون بنده خدا سقوط کرده و از دنیا رفته
علی
۲۶ آذر ۱۳۹۹
جای تاسف است تقصیرراگردن مرده انداختن
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها