رئیس فدراسیون قایقرانی کشور

بندرخمیر می تواند در قایقرانی یکی از قطب های مهم کشور باشد



بندرخمیر می تواند در حوزه قایقرانی یکی از قطب های مهم کشوری در این ورزش شود. فرماندار بندرخمیر گفت: شهرستان بندر خمیر به دلیل شرایط جغرافیایی و همجواری با دریا ، شرایط مناسبی برای توسعه ورزش های آبی و ساحلی دارد.

  

به گزارش صبح ساحل، میرهاشم خواستار در دیدار با رئیس فدراسیون قایقرانی که با حضور مدیرکل ورزش و جوانان استان، رئیس هیأت قایقرانی هرمزگان و مدیر اداره ورزش و جوانان بندرخمیر  برگزار شد اظهار داشت: بندرخمیر شرایط مناسبی برای توسعه ورزش های آبی و ساحلی دارد که باید این موضوع مورد توجه مسئولان کشوری و متولیان بخش ورزش قرار بگیرد تا از ظرفیت های موجود بهره بیشتری ببریم.
وی ادامه داد: بندرخمیر با داشتن ساحل بکر و زیبا می‌تواند در ورزش‌های ساحلی به ویژه قایقرانی در سطح استان و کشور حضوری فعال داشته باشد. این مسوول همچنین افزود: پتانسیل خوبی هم از لحاظ جوانان مستعد در شهرستان وجود دارد که باید از این پتانسیل به بهترین نحو استفاده شود. رئیس شورای ورزش شهرستان بندر خمیر تاکید کرد: با توجه به ظرفیت های موجود ، باید زیرساخت های ورزشی مناسبی در این منطقه ساخته شود.
فرماندار بندرخمیر در ادامه ضمن اعلام آمادگی مسوولان شهرستانی در حمایت از ورزش قایقرانی به ویژه برگزاری اردوهای ملی و مسابقات قایقرانی در این شهرستان بیان کرد: در سال های گذشته، بندرخمیر میزبانی شایسته برای مسابقات والیبال ساحلی در سطح کشوری بود از این رو این شهرستان می تواند میزبان خوبی برای رشته قایقرانی در سطح ملی باشد.
علیرضا سهرابیان رئیس فدراسیون قایقرانی کشور نیز در این جلسه اظهار داشت : رشته قایقرانی از جمله رشته هایی است که علاوه بر بُعد ورزشی ،جنبه توریستی دارد و همه سنین می توانند در این رشته فعالیت کنند.
وی همچنین گفت: ظرفیت و پتانسیل خوبی در هیات قایقرانی استان هرمزگان با توجه به منابع آبی مناسب وجود دارد که می تواند با حمایت مسئولین استانی، شرایط توسعه بیشتر قایقرانی را فراهم ‌کند.
سهرابیان ادامه داد: استان هرمزگان قهرمانان زیادی را در این رشته به کشور معرفی کرده و امیدواریم در آینده نیز با رشد و توسعه این رشته ورزشی در استان به ویژه در شهر بندرخمیر ، شاهد حضور قهرمانان بیشتری از استان در سطوح ملی باشیم.
رییس فدراسیون قایقرانی همچنین عنوان کرد: متاسفانه در یک سال گذشته به دلیل محدودیت های کرونایی ، برخی از برنامه هاو مسابقات در حوزه قایقرانی لغو شد.
این مسوول همچنین با بیان این که در صدد هستیم با همکاری اداره کل ورزش و جوانان استان پایگاه های قایقرانی را در استان توسعه و گسترش دهیم ، تصریح کرد: بندرخمیر می تواند در حوزه قایقرانی یکی از قطب های مهم کشوری در این ورزش شود و برای رسیدن به این هدف نیازمند برنامه ریزی مدون در این حوزه است .
وی اضافه کرد: در این راستا با همکاری اداره کل ورزش و جوانان استان رایزنی ها جهت ایجاد پایگاه قایقرانی در بندرخمیر را انجام خواهیم داد و اگر این پایگاه در شهرستان ایجاد شود اتفاق مهمی در حوزه ورزش شهرستان رخ خواهد داد.
به گفته وی ،با ایجاد این پایگاه می توان اردوهای ملی را نیز در این شهرستان برگزار کرد که قطعا می تواند تاثیر مثبتی علاوه بر حوزه ورزشی ،در حتی توریستی و گردشگری شهرستان داشته باشد.
مدیرکل ورزش و جوانان استان هرمزگان نیز در این دیدار با بیان این که رئیس فدراسیون قایقرانی کشور نگاه ویژه ای به استان هرمزگان دارد افزود: یقینا بازدید میدانی ایشان از استان و توجه به ظرفیت استانی می تواند به این مهم کمک شایانی داشته باشد. محمود رضا امیاری با تاکید بر پتانسیل بالای استان در رشته قایقرانی گفت: این استان مستعد در حوزه ورزش های آبی خصوصاً قایقرانی است و حمایت فدراسیون از این رشته می تواند زمینه رشد ورزشکاران این استان را فراهم آورد. وی همچنین اظهار کرد: ورزشکاران موفقی در رشته قایقرانی در سطح ملی هستند و امیدواریم در آینده شاهد ورزشکاران بیشتری در این ورزش باشیم.

بندرخمیر می تواند در قایقرانی یکی از قطب های مهم کشور باشد

 
یونس برهم رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان بندرخمیر  نیز در این نشست گفت: بندرخمیر در سال های گذشته علاوه بر مسابقات والیبال ساحلی میزبان رشته کشتی کارگران کشور بوده است که این نشان از ظرفیت این شهرستان در میزبانی از رشته های ورزشی است.
وی ادامه داد: وجود تالاب خور خوران و همچنین آب های روان در بندرخمیر ویژگی منحصر به فردی به شهرستان خمیر بخشیده و قطعا می تواند میزبانی شایسته ای برای رشته قایقرانی در این شهرستان باشد. 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها