معاون برنامه ریزی و توسعه فرماندار بندرعباس:

بازارچه ملوانی در مجتمع بنکداران بندرعباس راه‌اندازی می‌شود



معاون برنامه ریزی و توسعه فرماندار بندرعباس از راه اندازی بازارچه ملوانی در مجتمع بنکداران خبرداد.

به گزارش صبح ساحل، حسین باباخانی شب گذشته(۲۸ آذرماه) در جلسه شورای ساماندهی مبادلات مرزی شهرستان بندرعباس با اشاره به آسیب های اقتصادی ناشی از ویروس کرونا و اخلال در فعالیت لنج های چوبی و تاثیر آن بر زندگی مرزنشینان و لزوم تامین معیشت ملوانان، اظهار کرد: به استناد آئین نامه اجرایی جدید دو مرحله ای ورود کالای ملوانی توسط شناورهای سنتی زیر ۵۰۰ تن که در سالجاری ابلاغ شده هرشناور(لنج چوبی) مجاز به واردات تعداد ٣٠ نیسان از انواع کالاهای مجاز (٩٧ قلم کالا) در دو مرحله در سال است که با هماهنگی های صورت گرفته وهمکاری همه دستگاه‌های عضو این مهم در حال انجام است.

وی تامین کالاهای اساسی، تنظیم بازار، دسترس بودن کالاهای مورد نیاز مردم، استفاده از تخفیفات حقوق ورودی گمرکی برای ملوانان و سوق دادن ملوانان به سمت تجارت خرد رسمی و صادرات محصولات تولیدی را از مزایای راه اندازی این بازارچه‌ برشمرد. 

جانشین رئیس شورای ساماندهی مبادلات مرزی شهرستان بیان کرد: در اجرای مصوبه کمیسیون برنامه ریزی ،هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز شهرستان بندرعباس و پیگیری هایصورت گرفته و بنا به پیشنهاد تعاونی لنجداران واتاق اصناف ، تعدادی از غرفه های مجتمع بنکداران بعنوان محل عرضه کالاهای ملوانی خصوصا ارزاق عمومی در نظر گرفته شده که از هم اکنون در حال عرضه کالاهای مزبور هستند.

باباخانی افزود: به منظور عرضه سایر کالاهای مجاز دیگر خصوصا لوازم خانگی، تعدادی از مکان های پیشنهادی دیگر پس از بازدید و بررسی های لازم جهت تایید و تصویب نهایی به کمیسیون مربوطه ارجاع می شود.

 معاون برنامه ریزی و توسعه فرماندار در پایان به اتفاق اعضای جلسه از محل عرضه کالاهای ملوانی و همچنین تعدادی از غرفه های بنکداران بازدید کرد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها