افزایش قیمت‌های جهانی، به نفع بازار سهام است/ بازی امروز بر سهام پرسپولیس اثر می‌گذارد؟



امروز با شروع معاملات بازار سهام تقاضا به دلیل افزایش قیمت‌های جهانی و سیگنال‌های مثبت سیاسی افزایش یافت و شاخص کل روندی صعودی داشت. همچنین وزیر ورزش از عرضه سهام تیم پرسپولیس در بازار سهام تا آخر پاییز خبر داده بود اما هنوز هیچ خبری از عرضه این نماد نیست. در ادامه به روند بازار سرمایه در فردا می‌پردازیم و اینکه آیا پرسپولیس به بورس می‌آید؟

به گزارش صبح ساحل، سیگنال‌های سیاسی مثبت از جمله بررسی دوباره لایحه FATF، آزاد شدن پول‌های بلوکه شده ایران در ترکیه و اوج فروش نفت ایران در دوره تحریم‌ها باعث روند صعودی بازار سرمایه شده است. «مهدی رضایتی»، کارشناس بازار سرمایه در رابطه با بورس فردا گفت: به نظر می‌رسد فردا نیز بازار مثبتی را شاهد خواهیم بود و با توجه به متغیرهای تاثیرگذار بر بازار سهام باید شاهد رشد شاخص کل باشیم. این کارشناس در رابطه با ریزش بورس در هفته اخیر گفت: بازار سهام دلیلی برای ریزش هفته قبل نداشت و متغیرها به نفع بازار سهام بود و قیمت‌های جهانی نیز رشد زیادی داشت. اما احتمالا این هفته روند منفی بازار تکرار نمی‌شود و بازار این هفته مثبت است.

در حالی که قرار بود سهام تیم پرسپولیس تا اخر آذر ماه در بورس عرضه شود اما انگار خبری از این عرضه نیست.

«محمد خبری‌زاد»، کارشناس بازار سرمایه در رابطه با عرضه تیم پرسپولیس در بازار سهام گفت: می‌توان به جرات گفت تنها جایی که قانون سفت و سخت دارد پذیرش سازمان بورس است. تا جایی که من اطلاع دارم  هیچ کدام از تیم‌های ایرانی به دلیل شفاف نبودن صورت مالی نمی‌توانند در بورس عرضه شوند. تیم پرسپولس درآمدی ندارد و از طرفی صورت مالی و دارایی نیز ندارد و به همین دلیل پذیرشش در بورس امکان‌پذیر نیست.

این کارشناس در ادامه گفت: تیم پرسپولس زیان‌ده است و خصوصی‌سازی در کشور ما به نوعی یک نمایش تبلیغاتی است اما عرضه این تیم‌ها در بورس قانونا عملی نیست.

این کارشناس در رابطه با تاثیر نتیجه مسابقات پرسپولیس در ارزش واگذاری این نماد گفت: با احتمال اینکه نماد پرسپولیس در بورس عرضه شود اول باید دارایی‌هایی به این تیم تعلق بگیرد و عملکرد این نماد در بورس بر اساس دارایی‌های این تیم سنجیده شود. اما بازی‌های مهم به دلیل اینکه برای تیم درآمدزایی می‌کند بر عملکرد این نماد در بازار سهام موثر است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها