اجرای مانور تعمیرات و بهینه سازی شبکه توزیع برق در هرمزگان



مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق هرمزگان از اجرای مانور سراسری با دو رویکرد اصلاح ولتاژ شبکه در راستای بهبود کیفیت برق و افزایش رضایت مشترکین و همچنین تعدیل روشنایی معابر برای صرفه جویی در مصرف برق فصل زمستان همزمان با سراسر کشور خبر داد.

به گزارش صبح ساحل، مهندس هاجر عبدی گفت: این مانور به مدت دو روز در روزهای۲۷ و ۲۸ آذر ماه در تمام شهرستانهای استان با حضور ۳۰۰ نیروی عملیاتی در قالب ۷۰ تیم  اجرایی و ۲۰  تیم پشتیبانی اجرا شد. به گفته وی، در این مانور ۶ کیلومتر شبکه فشار متوسط  و ۷ کیلومتر شبکه فشار ضعیف احداث و ۴۵ دستگاه پست هوایی نصب شد. ضمن اینکه احداث ۶۵ دستگاه فیدر فشار ضعیف و اصلاح ۲۰۰ عدد جمپر از اقدامات انجام شده در این مانور بود.
مدیرعامل شرکت توزیع برق هرمزگان هدف از اجرای این مانور را متعادل سازی بار و کاهش تلفات شبکه توزیع برق عنوان کرد. با احداث این شبکه ها قابلیت اطمینان و کیفیت توان شبکه نیز افزایش یافت. به گفته وی با نصب ۴۵ دستگاه ترانسفورماتور در نقاط مختلف استان ولتاژ شبکه به میزان قابل توجهی بهبود یافت که این اقدام تاثیر بسزایی در پایداری شبکه و جلوگیری از قطعی ناخواسته برق در تابستان سال آینده دارد.
مهندس عبدی به اجرای عملیات تعدیل بار چراغ های روشنایی معابر در این مانور اشاره کرد و افزود: در این مانور ۱۴ هزارو ۴۷۰ چراغ روشنایی به ظرفیت ۳ مگاوات تعدیل شد. در این طرح چراغ های روشنایی بصورت یک درمیان روشن می شوند. وی هدف از اجرای این طرح را کاهش مصرف برق در فصل زمستان به منظور صرفه جویی در مصرف سوخت نیروگاهها عنوان کرد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها