معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان :

توسعه بشاگرد و افزایش سکونتگاهها جزو اولویت هاست



 معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان از پیگیری جدی برای توسعه بشاگرد و افزایش سکونتگاهها و در اولویت قرار دادن آن در جزایر هرمزگان خبر داد.

به گزارش صبح ساحل، رضا مدرس در جلسه ویدئو کنفرانس با وزیر کشور عنوان کرد: از سال ۹۶ تا کنون بالغ بر پنج هزار و ۴۰۰ پروژه عمرانی با نزدیک به ۲۶هزارمیلیارد تومان اعتبار در هرمزگان به بهره برداری رسیده است و برای دهه فجر امسال نزدیک به ۹۰۰ پروژه آماده بهره برداری خواهیم کرد تا  شاخص های توسعه استان و به خصوص شهرستان های کمتر توسعه یافته ارتقاء پیدا کند.

وی ادامه داد: در استان هرمزگان حدود سه هزار و ۸۰۰هکتار بافت فرسوده وجود دارد که ۴۰۰ هکتار آن مربوط به شهر بندرعباس است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان افزود: حدود ۴۳ درصد از شهر بندرعباس را بافت فرسوده تشکیل داده و در دو محله چاهستانی ها با ۱۰۴ هکتار و محله اسلام آباد با ۱۰۰ هکتار، اقدامات بازگشایی معابر و همچنین ساماندهی منظر اجتماعی و عمرانی در دست پیگیری است.

مدرس تصریح کرد: براساس تاکید وزیر کشور در حوزه مدیرت شهری اولویت بر نظارت، آموزش و بازرسی مستمر قرار داده شده و از سال گذشته بازرسی های دوره ای  از همه شهرداری های استان انجام شد.

وی گفت: ارتقا بسیار خوبی را در حوزه حسابرسی داشتیم و در سال گذشته به همت مجموعه همکاران حوزه عمرانی و با راهنمایی و مدیریت وزیر کشور و استاندار هرمزگان، استان هرمزگان در حوزه آموزش شهرداری ها رتبه برتر را کسب کرد و در سال گذشته نزدیک ۶۸هزارنفر ساعت آموزش صورت گرفت و در سال جاری با توجه به شرایطی که وجود داشت حدود ۹۰هزارنفر ساعت آموزش انجام شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان خاطرنشان کرد: در حوزه شهری تاکید وزیر کشور این بود که نسبت اعتبارات جاری و هزینه ای شهرداری ها به سمت پروژه های عمرانی سوق پیدا کند که این مهم در سال گذشته که کل اعتبارات شهرداری‌های استان هزار و ۱۵۰میلیارد تومان بود، ۵۰ درصد آن بودجه عمرانی و جاری بود و در سال جاری نیز ۵۸درصد  بودجه یک هزار و ۷۰۰میلیارد تومانی شهرداری ها مربوط به بخش عمرانی است.

مدرس بیان داشت: در حوزه روستایی آموزش و نظارت مورد تاکید قرار گرفت و نزدیک به ۵۴۹پروژه عمرانی با اعتبار ۳۰۰میلیارد تومان در روستاها در دست اجراست.

وی اظهار داشت: با تاکید وزارت کشور در خصوص توسعه شهرستان بشاگرد، با اجرای تمام دستورالعمل‌های ابلاغی وزیر کشور، پیشرفت بسیار مناسبی در این زمینه وجود دارد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان افزود: نکته مهم این است که علاوه بر اینکه دستگاه های اجرایی را در اجرای  پروژه های توسعه بشاگرد گسیل کردیم، با هدایت استاندار هرمزگان پروژه های عمرانی به خصوص در حوزه راهسازی و بازگشایی راه در شهرستان بشاگرد در حال اجراست و راه ارتباطی روستاهای بالای ۲۰ خانوار نیز ایجاد شده است.

۷۰ درصد مصوبات وزیر کشور به جزایر هرمزگان اجرایی شد

مدرس اضافه کرد: از ۷۱ مصوبه سفر وزیر کشور به جزایر استان هرمزگان به طور میانگین ۷۰درصد آن ها اجرایی شده است و در حوزه مسکونی شدن جزایر، احداث ۱۰۴ واحد مسکونی در ابوموسی آغاز و بخشی از آن تحویل و بخشی از آن با پیشرفت بالای ۸۰درصد در حال اجراست.

وی تصریح کرد: موضوع مهم مسکونی شدن جزایر هرمز، لارک، ابوموسی و تنب بزرگ در  سفری که وزیر راه و شهرسازی به استان داشت، به عنوان اولویت های مطالعاتی مصوب شد و مقرر شد که تا پایان سال ما برای پنج هزار واحد مسکونی مطالعات را در این جزایر داشته باشیم و به واسطه بند۸ سیاست های جمعیتی ابلاغی مقام معظم رهبری این مهم انجام شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خاطرنشان کرد: در حوزه مدیریت بحران و سیل، استان هرمزگان در سیلاب سال گذشته و سال جاری، ۳۰۰ میلیارد تومان خسارت به تاسیسات زیربنایی استان وارد شد که با پیگیری ها و مکاتبات انجام شده، منجر بر مصوبه جزء سه تبصره ۱۳ قانون بودجه ۹۹ شد که از این محل ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای استان هرمزگان و سیستان بلوچستان اختصاص پیدا کرد که با توجه به بارندگی جدید و شرایط سیلابی رودها،  درخواست دارم ۱۰۰ میلیارد تومان از سهم استان هرمزگان از این اعتبار در اختیار استان قرار بگیرد.

منبع:مهر

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها