رشد 2.6درصدی آمار ازدواج در قشم



رئیس اداره ثبت احوال قشم گفت: آمار ازدواج در ۹ ماهه گذشته از سال ۱۳۹۹ با رشد ۲.۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته همراه بود.

به گزارش صبح ساحل، «علی‌اکبر قربانی»، رئیس اداره ثبت احوال قشم در دیدار با فرماندار این جزیره گفت: خوشبختانه آمار ازدواج در 9 ماهه گذشته از سال 1399 با رشد 2.6 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته همراه بود. وی افزود: آمار ازدواج سال گذشته در قشم از فروردین تا پایان آذر ماه به 746 مورد رسید که این آمار در مدت مشابه امسال با 2.6 درصد رشد به رقم 766 مورد رسیده است.

رئیس اداره ثبت احوال قشم همچنین از کاهش آمار طلاق در 9 ماه گذشته از سال 99 در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته خبر داد و افزود: سال گذشته در مدت یاد شده 146 مورد طلاق در قشم ثبت شد که امسال با 6 مورد کمتر به 140 مورد رسیده است.

به گفته قربانی، در 9 ماه امسال دو هزار و 175 مورد ولادت در قشم ثبت شده است که این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با ثبت دو هزار و 224 ولادت، همانند سه سال گذشته با کاهش همراه بوده است. وی از ثبت 440 مورد وفات در این مدت از سال 99 خبر داد و افزود: با توجه به آمار فوتی‌های مدت مشابه سال گذشته در قشم با رقم 386 نفر، در این زمینه با افزایش 3.4 درصد مواجه بودیم.

گفتنی است؛ هرمزگان با 27.7درصد، سومین استان از نظر پایین ترین سن ازدواج مردان به شمار می رود. همچنین طبق آمار اعلام شده از سوی سازمان ثبت احوال، میانگین سن ازدواج در کل کشور در سال ۹۸ در مردان ۲۹.۷ درصد و در زنان ۲۴.۸ درصد به ثبت رسیده است که این آمار در ۳۱ استان کشور متفاوت است. بر اساس آمار اعلام شده از سوی سازمان ثبت احوال در سال ۹۸ به ترتیب ۵ استان کشور از جمله تهران (۳۲ درصد)، البرز (۳۱.۵ درصد)، مازندران (۳۰.۹ درصد)، مرکزی (۳۰.۸ درصد) و فارس (۳۰.۸ درصد) دارای بالاترین میانگین سن ازدواج در مردان بوده است. همچنین به ترتیب ۵ استان کشور از جمله سیستان و بلوچستان (۲۵.۸ درصد)، خراسان جنوبی (۲۷.۳ درصد)، هرمزگان (۲۷.۷ درصد)، خراسان شمالی (۲۷.۹ درصد)، یزد (۲۸.۳ درصد) و گلستان (۲۸.۴ درصد) دارای پایین‌ترین میانگین سن ازدواج در مردان بوده است. در زنان نیز به ترتیب ۵ استان کشور از جمله کرمانشاه (۳۰.۱ درصد)، تهران (۲۸ درصد)، البرز (۲۷.۳ درصد)، گیلان (۲۶.۴ درصد) و مازندران (۲۶.۲ درصد) دارای بالاترین میانگین سن ازدواج در زنان بوده است، همچنین به ترتیب ۵ استان کشور نیز از جمله سیستان و بلوچستان (۲۱ درصد)، خراسان جنوبی (۲۲.۵ درصد)، خراسان شمالی (۲۲.۷ درصد)، هرمزگان (۲۳.۳ درصد) و زنجان (۲۳.۶ درصد) دارای پایین‌ترین میانگین سن ازدواج در زنان بوده است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها