مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی:

۴ میلیون تن کالای اساسی در بنادر کشور موجود است



محمد راستاد گفت: بیش از ۷ میلیون تن انواع کالا در بنادر کشور موجود است که ۴ میلیون تن آن کالا‌های اساسی هستند.

به گزارش صبح ساحل؛ محمد راستاد، مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور  در حاشیه بازدید از بندر شهید رجایی بندرعباس گفت: این بندر به عنوان مهمترین و بزرگترین بندر تجاری ایران حدود ۵۰ درصد از کل سهم حمل و نقل دریایی کشور را به عهده دارد.

راستاد با اشاره به اینکه عملیات پهلوگیری کشتی‌ها و روند تخلیه و بارگیری کالا به خوبی در بندر شهید رجایی در حال انجام است، افزود: تخلیه و بارگیری ۴۲ میلیون تن کالا از ابتدای امسال تاکنون، یکی از دستاورد‌های خوب بندر شهید رجایی است.

او گفت: بیشتر کالا‌های اساسی از طریق بندر امام خمینی (ره) استان خوزستان وارد کشور می‌شود، اما با توجه به سیاست سازمان بنادر در خصوص توزیع کالا‌های اساسی بین همه بنادر کشور، اکنون حدود ۵۰۰ هزار تن کالای اساسی در بندر شهید رجایی بندرعباس موجود است.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی افزود: اکنون بیش از ۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تن انواع کالا در بنادر کشور موجود است که حدود ۴ میلیون تن آن کالا‌های اساسی هستند.

راستاد گفت: روند ترخیص کالا‌های اساسی با سرعت خوبی و در کمترین زمان ممکن در حال انجام است.

او به ساخت سه پست اسکله نفتی در بندر شهید رجایی نیز اشاره کرد و گفت: کار ساخت این اسکله‌ها با همت و توان متخصصان داخلی در حال انجام است و با بهره برداری از آن‌ها تا خردادماه سال آینده، سالانه ۳۰ میلیون تن به ظرفیت تخلیه و بارگیری کالا در بندر شهید رجایی اضافه خواهد شد.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی افزود: طرح توسعه پایانه کانتینری وساخت برج کنترل ترافیک دریایی بندر شهید رجایی نیز طبق برنامه زمان بندی در حال اجرا است.

منبع :باشگاه خبرنگاران جوان

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها