مدارک گمشده خود را چگونه پیدا کنیم؟



مدارک هویتی از اسناد مهم و قابل اهمیت است که مفقود شدن آن‌ها می‌تواند مشکلات زیادی را برای افراد ایجاد کند.

به گزارش صبح ساحل، اسناد هویتی هر فردی اهمیت بالایی دارد که گم شدن آن می‌تواند مشکلاتی را برای او ایجاد کند، بنابراین اگر روزی شناسنامه یا کارت ملی شما که از اسناد هویتی مهم و کاربردی هستند، مفقود یا دزیده شود با استفاده از روش‌هایی می‌توانید آن را پیدا کنید.

در اولین قدم شما می‌توانید برای اطلاع یافتن از وضعیت مدارک مفقودی خود به پورتال سازمان ثبت احوال، بخش پیوند‌ها و سپس بخش مدارک پیدا شده مراجعه کنید و با وارد کردن شماره ملی از وضعیت مدرک مورد نظر در سازمان ثبت احوال مطلع شوید.

اگر مدارک هویتی شما در سازمان ثبت احوال موجود باشد، می‌توانید آن را با مراجعه به سازمان ثبت احوال تحویل بگیرید و همچنین از افرادی که مدارک هویتی فرد دیگری را پیدا می‌کنند تقاضا می‌شود تا آن را به سازمان ثبت احوال یا اداره پست تحویل دهند.

در صورت پیدا نشدن مدرک مورد نظر به وب سایت پست جمهوری اسلامی ایران مراجعه کنید. وقتی روی لینکی که در بالا اشاره شده است، کلیک می‌کنید، باید کد ملی و یک علامت امنیتی را وارد کنید تا ببینید آیا مدارکتان دوباره به ثبت احوال بازگشته است یا خیر، اگر مدرکی با مشخصات شما در جست و جوی این سایت یافت نشد، باید به سراغ پست بروید.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها