مصوبه اختصاص اعتبار و تسهیلات بانکی برای سه استان سیل زده کشور ابلاغ شد



هیات دولت مصوبه اختصاص اعتبار و تسهیلات بانکی برای جبران خسارات ناشی از سیل در استان های بوشهر، هرمزگان و گیلان را ابلاغ کرد.

به گزارش صبح ساحل و به نوشته پایگاه اطلاع رسانی دفتر هیات دولت، هیات وزیران در جلسه مورخ ۳۰ آذر ۱۳۹۹، با اختصاص اعتبار تا سقف مبلغ ۱۲۵۸ میلیارد و ۴۲۲ میلیون ریال اعتبار برای بازسازی بخش های خسارت دیده ناشی از سیل و آب گرفتگی در استان های بوشهر و هرمزگان موافقت کرد.

اعتبار مذکور شامل کمک بلاعوض جهت احداث واحدهای مسکونی شهری و روستایی، تعمیر واحدهای مسکونی شهری، روستایی و تجاری، تأمین لوازم معیشتی واحدهای مسکونی آسیب دیده، کمک هزینه اسکان موقت واحدهای مسکونی شهری و روستایی، هزینه های پشتیبانی و ارایه خدمات فنی و مدیریتی و آواربرداری، بازسازی تأسیسات روبنایی داخل محدوده و دفع آب های سطحی و تأمین زمین در دو استان یاد شده است.

همچنین مبلغ ۱۴۳۷ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال تسهیلات بانکی ارزان قیمت با سود و کارمزد ۴ درصد در مناطق روستایی و ۵ درصد در مناطق شهری به منظور جبران خسارات وارده در استان های بوشهر و هرمزگان با ضمانت زنجیره ای اختصاص داده شد.

 

به موجب این مصوبه همچنین مبلغ ۵۰ میلیارد ریال اعتبار (شامل ۱۰ میلیارد ریال به صورت اعتبار هزینه ای و ۴۰ میلیارد ریال به صورت اعتبار تملک دارایی های سرمایه ای) به منظور تسویه تنخواه پرداختی بابت تأمین هزینه های ضروری اولیه و بازسازی تأسیسات آسیب دیده ناشی از سیل به شهرستان های غرب گیلان اختصاص یافت و سازمان مدیریت و برنامه ریزی این استان نیز موظف شد ضمن نظارت فنی و اجرایی بر روند انجام بازسازی، گزارش عملکرد اعتبار فوق را هر سه ماه به سازمان های برنامه و بودجه کشور و مدیریت بحران کشور ارسال نماید.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها