نماینده ولی فقیه در هرمزگان؛

تصویب طرح جامعه فرهنگی استان تا پایان امسال



اسناد توسعه ای و جامع فرهنگی استان در حال تدوین است که تا پایان امسال به تصویب شورای فرهنگی استان خواهد رسید.
به گزاش صبح ساحل،حجت الاسلام محمد عبادی زاده ضمن تبریک  هفته ثبت احوال به خانواده بزرگ ثبت احوال اظهار داشت: اسناد توسعه ای و جامع فرهنگی استان در حال تدوین است که تا پایان امسال به تصویب شورای فرهنگی استان خواهد رسید.
امام جمعه شهرستان بندرعباس گفت: مبحث جمعیت یکی از بندهای مهم این سند فرهنگی است چرا که مورد دغدغه مقام معظم رهبری نیز می باشد و از اهمیت بالایی برخوردار است
نماینده ولی فقیه در هرمزگان با بیان  اینکه این استان، دومین استان جوان کشور محسوب می شود، افزود: انتظار می رود در بین سازمان هایی همانند ثبت احوال با دبیرخانه شورای فرهنگی و دستگاه های فرهنگی تعاملی  برقرار شود تا بتوانیم امور را بهتر پیش ببریم.
امام جمعه شهرستان بندرعباس ادامه داد: از نظر زیرساختی دنیا وارد وضعیت جدیدی در حوزه ارتباطی و دیجتالی و مجازی شده است، که با توجه به این مسائل باید با دیدی وسیع و جامع به مباحث زیرساختی بیاندیشیم.
وی اضافه کرد: ما در ابتدای کرونا دل نگرانی هایی در باب مباحث اجتماعی، آموزشی و تجاری و ... داشتیم، اما دیدیم که زیرساخت های کشور به خوبی از پس تامین نیازهای ارتباطی مجازی در تمامی حوزه ها برآمده است.
حجت الاسلام عبادی زاده افزود: در اداره کل ثبت احوال هرمزگان تلاش های خوبی برای تقویت احراز هویت الکترونیک شده که در نوع خود قابل تامل و توجه است به نحوی که امروز استان در وضعیت مناسبی در باب صدور کارت هوشمند ملی و احراز هویت الکترونیک پیدا کرده است.
نماینده ولی فقیه در هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود افزود: ماموریت ثبت احوال درشرایط کنونی از هر زمانی خطیرتر و مهم تر است چرا که این سازمان به عنوان دستگاهی برای ضبط و ثبت و ارائه پایه اطلاعات جمعیتی در کشور است که می تواند به عنوان  زیرساخت و ریلی برای دولت الکترونیک و ارائه اطلاعات الکترونیک مجازی باشد.
امام جمعه شهرستان بندرعباس در پایان از کارکنان مجموعه ثبت احوال قدردانی و مجدد مناسبت هفته ثبت احوال را تبریک و تهنیت گفت و افزود: ما اطلاع داریم که کارکنان این مجموعه در جای جای استان با تحمل سختی ها اقدام به ثبت دقیق و به موقع مرگ و میر و موالید می کنند که جا دارد مراتب سپاسگزاری خود را اعلام کنیم.
سرپرست اداره کل ثبت احوال استان هرمزگان در این دیدار ضمن ارائه گزارش عملکرد این اداره کل اظهار داشت: سوم دیماه سال 1297 اولین سند هویتی در کشور ایران با نام فاطمه ایرانی تنظیم گردید که این مهم با صدور اولین سند و شناسنامه بنام سیدمحمد هاشمی در استان هرمزگان آغاز شد که خود آغازگر راهی جهت هویت بخشی و خدمات دهی مطلوبتر به ملت شریف ایران و رویکردی جدید در زندگی آنان بود.
راشد رشیدی در ادامه خاطر نشان کرد: این سازمان با انجام پروژه های مهمی نظیر صدور و تحویل کارت هوشمند ملی، صدور شناسنامه مکانیزه، آرشیو الکترونیکی اسناد هویتی، بروز رسانی ثبت وقایع حیاتی، استقرار نظام جامع شناسایی ایرانیان و واگذاری بخشی از امور به بخش خصوصی به عنوان شاخصه های مهم و کلیدی برای استقرار دولت الکترونیک تحت بستر پایگاه مرکزی اطلاعات جمعیتی کشور، جهش بزرگی در راستای نوین سازی داشته است.
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها