معاون وزیر کار: 

مناطق ویژه اقتصادی بر اجرای قانون و مقررات با اداره کل تعاون و کار هرمزگان همکاری کنند



معاون روابط کار وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در نشست با استاندار هرمزگان گفت: هرمزگان بیشترین مناطق آزاد و ویژه اقتصادی را دارد و مناطق ویژه باید اجرای قانون و مقررات باید همکاری بیشتری با اداره کل تعاون کار ورفاه  هرمزگان داشته باشند.
به گزارش صبح ساحل،  «حاتم شاکرمی» به حمایت استاندار هرمزگان در اجرای برنامه های وزارت تعاون و کار تاکید کرد و افزود: صیانت از نیروی کار و ارتقای ایمنی در محیط های کار از اولویت‌های این وزارت‌خانه است که راه اندازی مرکز تحقیقات و تعلیمات حفاظت فنی و بهداشت کار نقش مهمی در ارتقای سطح ایمنی دارد که این مرکز باید با همکاری مقام عالی استان تجهیز شود. وی افزود: خدمات دولت الکترونیک یک ضرورت است و سیاست وزارت تعاون و کار  به حداقل رساندن خدمات حضوری و ارائه خدمات به صورت الکترونیک است که این امر در استان نیز مشهود است.
وی با بیان اینکه در شرایط کرونا تعدادی از کارگران بیکار شدند که هرمزگان کمترین تعدیل را دارد، گفت: دولت در این راستا از طریق مقرری بیمه بیکاری و حمایت های رفاهی، از افراد آسیب دیده از کرونا، حمایت کرد.
شاکرمی گفت: هرمزگان در حمایت از واحدهای مشکل دار به خوبی عمل کرده و اجازه تبدیل شدن  واحدهای مشکل دار به بحران را نداده که افزایش نرخ مشارکت اقتصادی،اشتغال و افزایش تعداد بیمه شدگان نشانگر این امر است که با همت مدیریت عالی استاندار استان و مسئولان اداره تعاون و کار است.
  
مدیرکل تعاون، کار ورفاه اجتماعی هرمزگان بازرسی از کارگاه‌های مناطق ویژه اقتصادی و تجاری صنعتی را بر عهده بازرسان کار این اداره کل دانست و گفته: برخی مناطق ویژه اقتصادی و تجاری صنعتی افرادی را با عنوان بازرس کار بکار گرفته و برای آنان حکم صادر می کنند. این امر تخلف از قانون و مقررات است و با استناد به مقاوله‌نامه‌های سازمان بین المللی کار از جمله مقاوله نامه شماره 81 با عنوان" بازرسی کار" و همچنین تصریح ماده 96 قانون کار، شغل بازرسی کار و بازرسی از کارگاهها، از وظایف حاکمیتی است که تخلف از آن پیگیری‌حقوقی دارد.
منتشر شده: 1
حمید جهرمی نژاد
۱۰ دی ۱۳۹۹
طبق مقررات بازرسان کار بایستی دارای کارت ویژه با امضای وزیر کار باشند. لطفاً شما اول بروید کار بازرسان کار را قانونی کنید که هر کس تحت عنوان بازرس به منطقه مراجعه نکند.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها