مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان:

اشتغال هرمزگان نسبت به میانگین کشور رشد داشته‌است



مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان گفت: نرخ مشارکت اقتصادی و اشتغال هرمزگان نسبت به میانگین کشور رشد قابل توجه‌ای داشته‌است.
به گزارش صبح ساحل، «هادی ابراهیمی»، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان در نشست با استاندار هرمزگان گفت: در شرایط کرونا هرمزگان در برخی از شاخص‌ها از جمله نرخ مشارکت اقتصادی و نسبت اشتغال  نسبت به میانگین کشوری رشد داشته که با همت استاندار و همکاری سایر دستگاه‌های استان بوده‌است.
هادی ابراهیمی افزود: 14 هزار متقاضی بیمه بیکاری در استان ثبت نام کردند که 11 هزار نفر مشمول دریافت مقرری شدند. وی افزود: در 9 ماهه امسال بیش از یک هزار و 900 دادخواست در مراجع حل اختلاف رسیدگی شده که 320رای در هیات تشخیص منجر به سازش شده و در این مدت 7 هزار و 300 بازرسی از بنگاههای استان داشتیم که بر اجرای پروتکل های بهداشتی نیز نظارت شده است که بازرسی های مستمر و تاکید بر رعایت اصول امینی  سبب کاهش حوادث کار نسبت به سال گدشته شده است.
همچنین «فریدون همتی»، در این نشست با بیان اینکه بخش عظیمی از اقتصاد استان در بخش خدمات است گفت: در زمان کرونا بخش خدمات هرمزگان آسیب دید اما سایر بخش‌ها به‌ویژه کشاورزی و شیلات فعالیت خوبی داشتند و ما  امسال افزایش نرخ مشارکت اقتصادی و اشتغال را شاهد بودیم.
 همتی به توانمندی اجتماعات محلی در بخش مکران اشاره واضافه کرد وزارت کار در این زمینه با ایجاد برنامه ای هدفمند بویژه در بخش آموزش نیروهای محلی از طریق فنی و حرفه ای کمک کند.
" امیر عباس پرکنی" رئیس مرکز تحقیقات و تعلیمات حفاظت فنی و بهداشت کار وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی گفت: پیشگیری از حوادث و بیماری های شغلی، بازرسی و اعمال قانون کار، ایمن سازی و سالم سازی محیط کار و ارائه آموزش های ایمنی در راستای صیانت از نیروی کارر ضروری است که افتتاح مرکز تحقیقات وتعلمیات نقش مهمی در این زمینه دارد.
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها