چشم انتظار مرکز فرهنگی دفاع مقدس!!!



14 سال پیش ساخت مرکز فرهنگی دفاع مقدس در بندرعباس آغاز شد. مکانی برای زنده نگه داشتن رشادت های کسانی که برای دفاع از این سرزمین، خانه وکاشانه خود را برسنگرهای خاکی ترجیح دادند. برکسی پوشیده نیست که مردم و جوانان استان هرمزگان دردفاع مقدس به خوبی واژه های ایثار، مقاومت وشهادت و... را معنا کردند. به گواه فرمانده هان ارشد نظامی، دلاورمردان هرمزگانی در عملیات های آبی، خاکی پیشرو و یکه تازبودند. به طوری که شجاعت و شهامت آنان زمینه ساز فتح الفتوح های بسیاری شد. برپایی چنین نمایشگاه هایی مردم سرافراز هرمزگان، خانواده های شهدا، ایثارگران و جانبازان را راضی نمی کند. احداث یک نمایشگاه دایمی تحت عنوان «باغ‌موزه دفاع مقدس«، ویک مرکز فرهنگی دفاع مقدس کمترین انتظارمردم از مسئولان است. مکانی که می تواند تصویرگر بخشی از حماسه هرمزگانی ها در دوران دفاع مقدس باشد. باغ‌موزه دفاع مقدس می تواند به پرسش های بی جواب نسل جوان و مردم هرمزگان در خصوص جنگ پاسخ دهد. بدون شک خیلی از حرف ها را می توان باراه اندازی این نمایشگاه دایمی بیان کرد. فراموش نکنیم که این مکان می تواند بازگوکننده رشادت مردم هرمزگان درحفظ و حراست از خلیج همیشه فارس نیز باشد. هرچند مردم تمام اين مسائل، فداكاری‌ها و ازخودگذشتگی‌ها را به خاطر سپرده‌اند و در تاريخ جهان نيز ثبت‌شده اما می‌طلبد كه با احداث مركز فرهنگی دفاع مقدس و يادمان شهدای ايرباس اين موضوعات را از راه‌های مختلف و با استفاده از فن‌آوری‌های جديدی كه در ساخت پارك موزه‌های جنگی ديگر كشور به کار گرفته‌شده در معرض ديد عموم به‌خصوص نسل فعلی و نسل‌های آينده كشور و حتی توريست‌ها قرارداد.
پرسشی که از سوی مردم و به‌ویژه نسل جوان مطرح می‌شود اینکه چرا در شهرهایی که جوانان و نوجوانان‌شان از شهر و کشور و وطنشان دفاع کردند، موزه و یادمان دفاع مقدس وجود دارد، اما در بندرعباس تا به امروز و باگذشت 14 سال هنوز اتفاقی رخ نداده است. این مکان بسیار ارزشمند و مهم مدت‌ها است به دلیل قرار گرفتن در طرح حریم ۶۰ متری دریا متوقف‌شده است؛ اما این روزها خبر امیدوارکننده‌ای می‌شنویم. خبر ازاین‌قرار است که مسئولان کشوری و استانی تصمیم گرفته‌اند برای حل مشکل این مرکز با اختصاص زمینی در نقطه‌ای دیگر و مناسبت تراز مکان فعلی در شهر بندرعباس احداث این پروژه از سر گرفته شود. در روزهای گذشته استاندار هرمزگان از فعال شدن مجدد پروژه احداث مرکز فرهنگی دفاع مقدس و یادمان شهدای خلیج‌فارس در بندرعباس خبر می‌دهد. به گفته همتی این طرح نقش مهمی در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دارد و با پیگیری‌های ویژه، کمک و حمایت لازم برای تکمیل آن صورت می‌گیرد. با توجه به نقش مهمی که هرمزگان در کنار آب‌های نیلگون خلیج‌فارس در دوران دفاع مقدس ایفا کرده و همچنین حضور رزمندگان این استان در جبهه‌های مختلف کشور و تقدیم شهدا، جانبازان و آزادگان بسیار از این استان، باید برای معرفی هرچه بیشتر آن‌ها، این مرکز فرهنگی احداث شود. به گواه آمار استان هرمزگان دارای هزار و ۵۰۰ شهید دوران قبل و حین پیروزی انقلاب اسلامی، شهدای ترور، هشت سال دفاع مقدس، شهدای مکه، عتبات عالیات، مدافع حرم حضرت زینب (س)، خلیج‌فارس، ایرباس و مدافع وطن (مبارزه با قاچاق کالا و مواد مخدر) است. پرسشی که اینجا مطرح می‌شود اینکه آیا مردم استان هرمزگان با توجه به نقش بسیار مهم آنان در جنگ تحمیلی و دفاع مقدس، روزی صاحب مرکز فرهنگی و باغ‌موزه دفاع مقدس خواهند شد؟ به انتظار خواهیم نشست، چراکه زمان دراین‌باره سخن خواهد گفت.
هرچند مردم تمام اين مسائل، فداكاری‌ها و ازخودگذشتگی‌ها را به خاطر سپرده‌اند و در تاريخ جهان نيز ثبت‌شده اما می‌طلبد كه با احداث مركز فرهنگی دفاع مقدس و يادمان شهدای ايرباس اين موضوعات را از راه‌های مختلف و با استفاده از فن‌آوری‌های جديدی كه در ساخت پارك موزه‌های جنگی ديگر كشور به کار گرفته‌شده در معرض ديد عموم به‌خصوص نسل فعلی و نسل‌های آينده كشور و حتی توريست‌ها قرارداد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها