هرمزگان همچنان سرد می ماند



وجود سامانه پرفشار در هرمزگان تا روز‌های پایانی هفته، موجب ماندگاری هوای نسبتا سرد به ویژه در مناطق شمالی و شرقی استان می‌شود.

 

به گزارش صبح ساحل، کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: امروز در تنگه‌ی هرمز و شرق جاسک، بعلت افزایش باد شمال شرقی، دریا در ساعات صبح تا ظهر متلاطم پیش بینی می‌شود.
سجاد قهرمانی افزود: تا روز‌های پایانی هفته نیز در برخی نقاط غربی استان و جزایر جنوبی خلیج فارس، افزایش ابر و احتمال بارش خفیف باران دور از انتظار نیست.

وی گفت: با توجه به ماندگاری هوای سرد روی استان، کشاورزان اقدام لازم را برای محافظت از محصولات کشاورزی و صیفی بعمل آورند.
در روز‌های چهارشنبه و پنجشنبه وزش باد نسبتا شدید شمال شرقی در مناطق شرقی و مرکزی استان موجب گردوخاک، و در مناطق دریایی تنگه‌ی هرمز سبب مواج شدن دریا می‌شود و احتمال اختلال در رفت و آمد‌های دریایی در این مدت دور از انتظار نیست.

مرضیه سی سی پور، کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت:با ادامه فعالیت سامانه پرفشار سرد شمالی، هوای نسبتا سرد تا روز‌های پایانی هفته جاری در سطح استان به ویژه مناطق شمالی و شرقی ماندگار خواهد بود و توصیه می‌شود که کشاورزان اقدامات لازم را برای جلوگیری از سرمازدگی محصولات کشاورزی و باغی انجام دهند.

سی سی پور گفت: بامداد امروز حاجی آباد با دمای صفر درجه سانتی گراد سردترین شهر استان بود و کمینه دمای شهر بندرعباس نیز به ۵ درجه سانتی گراد بالای صفر رسید.

او افزود: امروز دریا در محدوده تنگه هرمز و شرق جاسک با وزش باد‌های شمال شرقی متلاطم است.

کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: تا روز‌های پایانی هفته جاری در برخی نقاط غربی استان و جزایر جنوبی خلیج فارس افزایش ابر و احتمال بارش خفیف باران دور از انتظار نخواهد بود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها