احتمال استعفای دولت جدید کویت طی 48 ساعت آینده



 تارنمای روزنامه الرای کویت امروز چهارشنبه نوشت: انتظار می‌رود دولت کویت که کمتر از یک ماه از تشکیل آن می‌گذرد تا ۴۸ ساعت آینده استعفای خود را ارائه کند.   

 

به گزارش صبح ساحل، این روزنامه کویتی اضافه کرد: با توجه به استیضاح «شیخ صباح الخالد» نخست وزیر توسط نمایندگان مجلس که با اضافه شدن «علی القطان» نایب رئیس مجلس شمار آن‌ها به ۳۷ نماینده رسیده است،  اخباری از قصد دولت برای ارائه استعفای خود طی ۴۸ ساعت آینده دست به دست می‌شود.  

علی القطان نایب رئیس مجلس کویت روز گذشته با تایید طرح استیضاح نخست وزیر این کشور توسط  ۳۶ نماینده، حمایت خود را برای پیوستن به آن‌ها اعلام کرد. 

روزنامه القبس کویت روز گذشته از امضای طرح استیضاح شیخ صباح الخالد نخست وزیر این کشور توسط ۳۱ نماینده مجلس این کشور خبر داد. 

بر پایه این گزارش،  امضا کنندگان این طرح، استیضاح نخست وزیر را حق قانونی نمایندگان در ارتباط با نظارت بر قوه مجریه و رسیدگی به موارد قصور یا اخلال در مبانی قانونی و حقوقی دانسته‌اند. 

استیضاح شیخ صباح سه محور را شامل می‌شود که عبارت است از: مخالفت آشکار با احکام قانون اساسی هنگام تشکیل کابینه با نادیده گرفتن گرایش‌های مجلس جدید، سلطه قوه مجریه در شکل گیری پارلمان و نیز اخلال در پایبندی به ماه ۹۸ قانون اساسی. 

استیضاح شیخ صباح در حالی است که انتخابات مجلس کویت ۱۵ آذر برگزار و کابینه نیز چند روز بعد از آن معرفی شد.  

شانزدهمین دوره انتخابات مجلس ملی کویت روز شنبه (۱۵ آذر ۹۹) در پنج حوزه انتخابیه برگزار شد و با اعلام رسمی نتایج این انتخابات، ۶۰ درصد ترکیب مجلس ۵۰ نفری کویت تغییر کرد. 

شیخ نواف الاحمد الصباح  در تاریخ ۱۸ آذر ماه «صباح الخالد الاحمد الصباح» را دوباره به عنوان نخست وزیر این کشور انتخاب و او را مامور تشکیل کابینه جدید کویت کرد. 

امیر کویت  هم با صدور فرمانی کابینه این کشور را معرفی کرد و اعضای کابینه جدید کویت به ریاست «صباح الخالد الصباح» نخست وزیر این کشور در حضور «نواف الاحمد الجابر الصباح»  امیر کویت سوگند یاد کردند. 

در دولت جدید از مجموع ۱۶ وزیر، ۱۰ وزیر جدید وجود دارد که یکی از آن‌ها زن می‌باشد

منبع:ایرنا

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها