گام بنیاد مسکن برای مقاوم سازی خانه های روستایی

آئین کلنگ زنی ٣۰۰۰ واحد مسکونی در روستای دولت آباد بشاگرد



باحصور معاون رئیس جمهور، رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور و استاندار بندرعباس و مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان هرمزگان و دیگر مسئولين، آئین کلنگ زنی ٣۰۰۰ واحد مسکونی در روستای دولت آباد شهرستان بشاگرد انجام شد. 


»نوری زاد» مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در این مراسم که با حضور «نوبخت» رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور و مهندس تابش مدیر بنیاد مسکن جمهوری اسلامی در روستای دولت آباد بشاگرد برگزار شد گفت:این شهرستان حدود ۳۵ هزار نفر جمعیت دارد و ۱۴۱ روستای بالای ۲۰ خانوار دارد که تاکنون ۵۴۰۰ واحد مسکونی روستایی شهرستان مقاوم سازی شده است وی تصریح کرد : دولت آباد ۷۰ خانوار کپر نشین دارد در این روستا به نیابت کلنگ سه هزار واحد مسکن محرومین هرمزگان با حضور معاون محترم ریاست جمهور و جمعی از مقامات ارشد کشوری و استاندار هرمزگان به زمین زده شد ‌و مقرر گردید تمام نیازهای مسکن مردم روستای بشاگرد با اولویت در دستور کار قرار بگیرد.

هرمزگان حدود ۱۸۷ هزار واحد مسکن روستایی دارد. تاکنون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از محل تسهیلات مسکن ۴۵ درصد روستاها را مقاوم‌سازی کرده است و گام بلندی در جهت جلوگیری از خسارت های احتمالی و حوادث غیر مترقبه برداشته است .

در ادامه «محمد باقر نوبخت» معاون رئیس جمهور و تابش رئیس بنیاد مسکن نقلاب اسلامی کشور به همراه استاندار، نماینده حوزه شرق و دیگر مسئولین کشوری بازدید از منازل بازسازی شده شرق جاسک داشتند که حدود ۱۱ روستا بود و واحدهای بازسازی شده مورد بهره برداری قرار گرفت در این یازده روستا ۲۴۷ واحد مسکونی پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصد داشته است که تا پایان امسال تکمیل شده و مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.
همچنین فریدون همتی نماینده عالی دولت در هرمزگان در مراسم آئین کلنگ زنی مسکن محرومان روستایی در دولت آباد بشاگرد گفت : با توجه به تخصیص اعتبارات خوب از ردیف بودجه توسعه مکران، برنامه هایی که پیش بینی شده بود، در حال اجرا هستند و در این راستا حدود ۱۳۰ کیلومتر راه در این شهرستان آسفالت و ۱۸۰ کیلومتر نیز بازگشایی خواهد شد که از این طریق راه مواصلاتی مناسب از بشاگرد به استان‌های سیستان و بلوچستان و کرمان و همچنین به شهرستان‌های میناب و جاسک ایجاد می‌شود.

«فریدون همتی» با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه آبرسانی در شهرستان بشاگرد، تصریح کرد: در این زمینه نیز دو پروژه بزرگ با اعتباری بالغ بر ۴۰۰ میلیارد تومان در شهرستان بشاگرد اجرایی شده و همچنان در حال انجام است که بر این اساس از سد جگین تا مرکز شهرستان بشاگرد و تعدادی از روستاهای اطراف آن آبرسانی شد و در فازهای بعدی این طرح نیز گام های بزرگی برداشته می شود. وی گفت: همچنین از سد سهران یک خط اصلی در حال احداث است که روستاهای زیادی از این پروژه آبرسانی بهره‌مند خواهند شد.


استاندار هرمزگان در ادامه اضافه کرد: در حوزه آبخیزداری نیز طرح‌های موفقی در شهرستان بشاگرد اجرایی شده که موجب تأمین آب شرب، کشاورزی و حفاظت از محیط زیست در این شهرستان می‌شود.
همتی بیان داشت: در زمینه مدرسه سازی نیز شش مدرسه شبانه روزی در شهرستان بشاگرد احداث شده و همچنین در زمینه احداث خانه‌های بهداشت و امکانات ورزشی اقدامات خوبی در این شهرستان صورت گرفته است.
وی اضافه کرد: در حوزه توسعه زیرساخت های ارتباطات و فناوری اطلاعات با توجه به مصوبات سفر وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، سایت های جدید در این شهرستان در حال احداث و ارتقاء سایت های قبلی در حال انجام است که در این حوزه نیز به وضعیت خوبی خواهیم رسید.

گفتنی است که شهرستان بشاگرد جزء ۳۱ شهرستان ویژه در کشور است که برنامه های توسعه همه جانبه و محرومیت زدایی در آنها در حال اجراست و تا پایان دوره فعالیت دولت دوازدهم این شهرستان به لحاظ سطح برخورداری از امکانات و زیرساخت ها و توسعه یافتگی به وضعیت قابل قبولی می‌رسد.


همتی با اشاره به به وجود ظرفیت اراضی «سد جگین» افزود :با راه اندازی گلخانه های تولید محصولات کشاورزی و همچنین صادرات این محصولات وجود دارد که برای سرمایه گذاری و فعال سازی آن پیگیری هایی در حال انجام است.
طرح مکران به‌عنوان یک طرح توسعه‌اى حائز اهمیت و مورد توجه نظام است بطوریکه یک سازمان و تشکیلات مستقل براى آن در نظر گرفته شد تا این طرح به شایستگی به اتمام برسد.

همچنین همتی تصریح کرد که آنچه به‌عنوان بحث بشاگرد در این طرح مطرح است از نظر ما صعب‌العبور بودن تردد در این منطقه است که از نظر ایجاد راه دسترسى بایستى در این منطقه اقداماتى صورت پذیرد. راه‌هاى دسترسى مختلفى براى این منطقه در حال اجراست که می‌توان از شمال به مسیر قلعه‌گنج و منوجان در جنوب کرمان، از جنوب به جاسک، از غرب به میناب و از شرق به ایرانشهر و پیشین در استان سیستان و بلوچستان اشاره کرد که در مجموع حدود ٤٠٠ کیلومتر در برنامه دولت است که امیدواریم آن را به سرانجام برسانیم. ایجاد مدارس شبانه‌روزى و تجهیز بیمارستان بشاگرد در دستور کار است تا کادر درمان مقیم در منطقه حضور یابند و ایجاد سد و مجتمع آبرسانى جزو طرح‌هایى است که براى بشاگرد در نظر گرفته شده است.


ایجاد ٣٠٠٠ واحد مسکونى با اولویت کسانى که تحت پوشش کمیته امداد حضرت امام(ره) و بهزیستى هستند در نظر گرفته شده است که جزو سهمیه ویژه بشاگرد است. در این سفر، یک هزار ٣٢٤ میلیارد تومان براى ٤٣ پروژه منطقه جاسک و بشاگرد در نظر گرفته شد که اکنون بخشى از آن پرداخت و طى ماه‌هاى آینده بطور کامل پرداخت مى‌شود که براى خود شهرستان بشاگرد بطور ویژه بیش از ٣٠٠ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است که با نظارت کامل و پیگیری هزینه خواهد شد.

گفتنی است که هرمزگان حدود ۱۸۷ هزار واحد مسکن روستایی دارد. تاکنون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از محل تسهیلات مسکن ۴۵ درصد روستاها را مقاوم‌سازی کرده است و گام هایی در جهت جلوگیری از خسارت های احتمالی و حوادث غیر مترقبه برداشته است .

 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها