مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی:

تصویب طرح جامع توسعه بندرلنگه



مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: طرح جامع توسعه بندرلنگه تا افق ۱۴۰۴با هدف افزایش ظرفیت و بهبود خدمات این بندر در هیأت عامل سازمان مصوب شده است.

به گزارش صبح ساحل،محمد راستاد در نشست هم‌اندیشی بررسی ظرفیت‌های توسعه تجارت دریایی بندرهای غرب هرمزگان اظهار داشت: پیش بینی‌هایی در حوزهای مختلف زیربنایی و تجهیزاتی در قالب طرح جامع توسعه بندر لنگه انجام شده که به عنوان سند بالادستی پیگیری می‌شود.

وی ادامه داد: بندر لنگه، یکی از بندرهای بسیار فعال، پویا و با بهره‌وری بالا است که در حوزه تجارت دریایی اثرگذار است.

وی اضافه کرد: در شرایطی که تحریم کنندگان ایران تلاش می‌کنند بازرگانی و تجارت کشور دچار محدودیت و انسداد شود، بندر لنگه با کمترین امکانات، بیشترین بهره‌وری را در زمینه صادرات غیرنفتی داشته است.

به نوشته ایرنا، معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه افزایش صادرات غیرنفتی نتیجه تلاش فعالان اقتصادی است و باید از همه آنها تقدیر کرد، ابراز داشت: به وضعیت موجود بندر لنگه که شرایط مناسبی هم دارد، بسنده نخواهیم کرد و در این راستا؛ توسعه، بهسازی و تجهیز این بندر به گونه‌ای رقم خواهد خورد که زمینه رقابت پذیری بندرلنگه افزایش یابد.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به آسفالت معابر بندر لنگه در راستای مسئولیت های اجتماعی، اظهار داشت: در این زمینه؛ مطالعاتی صورت گرفته و مجوزهای زیست محیطی آن نیز در آستانه صدور است و تلاش خواهیم کرد مزاحمت‌های ترافیکی ورود و خروج به بندر را برای فضای شهری به حداقل برسانیم.

درپی مکان اختصاصی برای بندرهای واقع در محدوده شهری هستیم

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد: مشکلاتی در برخی از بنادر تجاری کشور وجود دارد که توسعه این بنادر در محدوده شهری محصور شده و به همین دلیل هرجایی که امکان داشته باشد به دنبال دسترسی اختصاصی هستیم و این امر برای بندر لنگه نیز صدق می‌کند.

 وی به فرصت‌های ایجاد شده برای شناورهای فلزی و اشتغال ملوانان بومی بر روی این شناورها اشاره و اذعان داشت: چنانچه ملوانان؛ گواهینامه شناورهای چوبی دارند، برای ادامه فعالیت؛ آن را تبدیل به گواهینامه شناورهای فلزی کنند و سازمان بنادر در این زمینه همکاری‌های لازم را دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی در رابطه با بهسازی و نوسازی ناوگان سنتی به فلزی، گفت: مصوبه‌ای به تازگی در کمیسیون اقتصاد و سپس در دولت مطرح شده که به چگونگی این امر می‌پردازد و آنچه مسلم است سازمان بنادر؛ آمادگی هرگونه همکاری در این زمینه را دارد.

وی ادامه داد: سازمان بنادر و دریانوردی؛ آمادگی اعطای تسهیلات به متقاضیان بهسازی و نوسازی شناور  از محل وجوه اداره شده با حداقل سهم آورده وحداکثر یارانه را به شرط سفارش به شناورسازان داخلی دارد.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، احداث اسکله و ناحیه(زون) گردشگری را از اقدام‌های سازمان بنادر در  بندرهای غرب هرمزگان عنوان کرد و گفت: تلاش خواهیم کرد که در کنار تجارت دریایی؛ از ظرفیت گردشگری دریایی که برای تحقق آن مطالعات جامعی صورت گرفته است، بهره ببریم.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها