لزوم ساماندهی انبارهای ضایعاتی در هرمزگان/ آگاهی‌بخشی مردم نقش بسزایی در کاهش سرقت‌ها دارد



سرپرست معاونت سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان گفت: اطلاع رسانی و آگاهی‌بخشی در سطح جامعه نقش بسزایی در کاهش سرقت‌ها دارد.
به گزارش صبح ساحل، علی رئوفی در جلسه کمیسیون پیشگیری و مقابله با سرقت با اشاره به اهمیت کاهش سرقت‌ها، گفت: خروجی جلسات کمیسیون پیشگیری و مقابله با سرقت باید زمینه‌ساز  کاهش سرقت‌ها و ایجاد بستر مناسب امنیت برای مردم استان باشد.
رئوفی گفت: اطلاع رسانی و آگاهی بخشی مردم نقش بسزایی در کاهش سرقت‌ها دارد.
سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان اضافه کرد: از ظرفیت سامانه‌های پیامکی شرکت مخابرات استان برای آگاهی بخشی مردم در جهت پیشگیری از وقوع سرقت بهره گرفته شود.
رئوفی افزود: مردم نقش بسزایی در برقراری امنیت دارند و باید از ظرفیت‌های مردمی در راستای ارتقا شاخص‌های امنیتی بهره گرفت.
سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان بیان کرد: برای کاهش آسیب‌های اجتماعی ساماندهی انبارهای ضایعاتی در سطح استان در دستور کار قرار گیرد.
 
لازم به ذکر است، دو هفته پیش مدیر شهرداری منطقه دو بندرعباس از پلمپ انبارهای ضایعاتی غیرمجاز سطح این منطقه در راستای افزایش ضریب امنیت شهر خبر داده بود.
 
گفتنی است، چند روز پیش هم سرقت تیرهای چراغ برق بندرگاه نخل‌ناخدا خبر ساز شد. به نوشته بادگیر نیوز، تیرهای چراغ برق در بندرگاه نخل ناخدا، شبانه و یکی یکی در حال کج شدن، بریده شدن و به سرقت رفتن است.
ساخت بندرگاه نخل‌ناخدا در سال 90 در ساحل شرقی بندرعباس آغاز شد. این پروژه پرهزینه که حدود 4 کیلومتر است، قرار بود شبیه نخل باشد و مسیر بندرعباس-هرمز را کوتاه‌تر کند. اهدافی که فراموش شد و بندرگاه نخل‌ناخدا، با وعده‌هایی بی‌سرانجام، به پروژه‌ای بلاتکلیف تبدیل و رها شد.
اوایل خرداد 97 استاندار هرمزگان گفت: سازمان بنادر، اختیار این بندرگاه را به استانداری واگذار کرده است و این بندرگاه به شهرداری واگذار می‌شود تا به مجموعه تفریحی گردشگری تبدیل شود.
اتفاقی که با استقبال سرد شورا و شهرداری، رخ نداد و استانداری مسئولیت بندرگاه را دوباره به دست گرفت تا سرمایه‌گذار پیدا شود.
حال مسئولیت نگهداری این بندرگاه با کیست؟ اداره کل بنادر و دریانوردی که با صرف چند ده میلیارد از ۹سال قبل پروژه‌ای بی‌سرانجام ساخته و رها کرده است یا استانداری هرمزگان که از ۳۰ماه قبل این پروژه را تحویل گرفته تا با جذب سرمایه‌گذار به مجموعه‌ای گردشگری تبدیل شود، اما هنوز به این هدف دست نیافته است.
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها