سرما، خسارت 9 میلیارد تومانی به مزارع گوجه فرنگی پارسیان وارد کرد



سرمای شدید در هرمزگان همچنان پایدار است. مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان هشدار داده بود که سرما ممکن به مزارع کشاورزی آسیب وارد کند. با کاهش شدید دما محصولات کشاورزی شهرهای استان آسیب دیده‌اند و خسارت‌های هنگفتی را وارد کردند، به طوری که در شهرستان میناب سرمای شدید هوا، ۶۴۰ میلیارد و ۱۷۰ میلیون ریال به هزار و ۳۳۰ هکتار از مزارع گوجه فرنگی، بادمجان، خیار سبز، کدو، پیاز، لوبیا و فلفل این شهرستان خسارت وارد کرده است. به طور کلی؛ رییس اداره مدیریت بحران جهاد کشاورزی هرمزگان در 20 دی ماه اعلام کرد: طبق برآورد صورت گرفته سرما بیش از 68 میلیارد تومان به محصولات کشاورزی این استان خسارت مالی وارد کرده است. مدیر جهاد کشاورزی پارسیان گفت: سرمای کم سابقه موجب وارد آمدن بیش از ۹۰ میلیارد ریال خسارت به مزارع گوجه فرنگی این شهرستان شده است.

به گزارش صبح ساحل، «یعقوب دلدار»، مدیر جهاد کشاورزی پارسیان عصر دوشنبه گفت: سرما موجب از بین رفتن بیش از ۱۹۰ هکتار از مزارع گوجه فرنگی این شهرستان در روستای حمیران شده است.

وی اضافه کرد: روستاهای حمیران، بوچیر، بهده، هشنیز، کناردان و شهر دشتی از مهم‌ترین مناطق کاشت گوجه فرنگی در شهرستان پارسیان است.

 دلدار افزود: کاشت گوجه فرنگی در پارسیان از نیمه مرداد تا نیمه آذر ماه و برداشت آن از نیمه دوم آذرماه تا پایان اردیبهشت سال آینده است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها