آغاز پویش مردمی تأمین 12 هزار تبلت برای دانش‌آموزان کم‌بضاعت



مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان گفت: پویش مردمی برای تامین تبلت ۱۲ هزار دانش آموز کم‌بضاعت به راه افتاده است و تاکنون یک هزار و ۴۰۰ تبلت توسط نهادهای حمایتی و خیرین تهیه شده است.

به گزارش صبح ساحل، ایرج بیت‌الهی، مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان هدف از راه‌اندازی این پویش را تأمین وسایل آموزشی هوشمند برای ۱۲ هزار دانش آموز کم‌بضاعت عنوان کرد و افزود: این امکانات برای استفاده دانش آموزانی است که در منطقه سکونت خود به اینترنت دسترسی دارند و با برخورداری از ابزار هوشمند می توانند از امکان آموزش مجازی بهره‌مند شوند.

وی با اشاره به مشارکت شرکت‌ها، صنایع و بخش خصوصی در طرح تامین تبلت، اظهار کرد: در نشستی که با شرکت پالایش نفت بندرعباس برگزار شد، این شرکت با درک شرایط استان و ضرورت مشارکت در این طرح، مبلغ ۱۰ میلیارد ریال جهت خرید تبلت برای دانش آموزان پرداخت کرد و اتاق بازرگانی نیز مبلغ یک میلیارد ریال به این امر خداپسندانه به حساب آموزش و پرورش هرمزگان واریز کرده است.

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان گفت: با استفاده از این منابع، مقدمات و نحوه چگونگی خرید تبلت، در حال انجام است تا بتوانیم همه دانش آموزان نیازمند را تحت پوشش این طرح فراگیر قرار دهیم.

بیت‌الهی با اشاره به اهمیت آموزش دانش آموزان با نیازهای ویژه، یادآور شد: ۴۵۱ تبلت برای دانش آموزان دارای نیازهای ویژه نیازمندیم که طی تفاهم‌نامه با وزارت آموزش و پرورش، تاکنون هزینه خرید ۲۲۶ تبلت از سوی وزارت واریز شده است و تامین ۲۲۵ تبلت دیگر نیز بر عهده استان هرمزگان است.

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان همچنین عنوان داشت: تاکنون بیش از یک هزار و ۴۰۰ تبلت توسط نهادها، خیرین و دستگاه‌های حمایتی بین دانش آموزان نیازمند استان توزیع شده است.

وی در پایان گفت: با شیوع بیماری کرونا و تعطیلی مدارس، تمام تلاش مجموعه آموزش و پرورش بر این بوده که هیچ دانش آموزی از تحصیل محروم نباشد و هر چند با وجود مشکلات عدیده هیچ دانش آموزی از تعلیم و تربیت باز نماند اما کمبود تبلت برای دانش آموزان کم‌بضاعت همچنان مهمترین مانع جهت بهره‌گیری دانش آموزان از آموزش‌های متنوع مجازی است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها