وام 70 میلیونی برای فرزند سوم



عضو کمیسیون فرهنگی و رئیس کمیته فرهنگی و جمعیت کمیسیون تلفیق گفت: افرادی که صاحب فرزند سوم شوند وام مسکن ۷۰ میلیونی دریافت می‌کنند.

به گزارش صبح ساحل، کارشناسان کشور معتقدند در سه دهه آینده با افت شدید شاخصه‌های جمعیتی روبه‌رو خواهد شد؛ با وجود اینکه جامعه ایرانی بیش از تعداد فرزندانی که دارد، مایل به فرزندآوری است. «سید احسان قاضی زاده هاشمی»، عضو کمیسیون فرهنگی و رئیس کمیته فرهنگی و جمعیت کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۰ در مجلس شورای اسلامی، اشاره به بودجه 1400 گفت: بنده به عنوان عضو کمیسیون مشترک طرح جوانی و جمعیت و کمیسیون تلفیق حمایت از نهاد خانواده را پیگیری می‌کنم به عنوان مثال درمان ناباروری نیازمند عدد حمایتی و پوشش بیمه‌ای متناسب است و ما از اعتباری که به تبصره ۱۴ از سهم کل هدفمندی یارانه‌ها اختصاص دارد صورت خاصی را در حوزه جمعیت مدنظر داریم. پیش بینی شده که ان‌شاءالله در بودجه ۱۴۰۰ برای افرادی که در سال ۱۴۰۰ یا ۹۹ صاحب فرزند سوم یا بیشتر می‌شوند وام مسکن ۷۰ میلیونی با سود بازپرداخت ۴ درصد در نظر گرفته شود ما برای فرزندآوری تسهیلاتی را پیش‌بینی کرده‌ایم و این اقدام گام اول ماست.

قاضی زاده هاشمی بیان کرد: عدد چهار هزار میلیارد تومان به عنوان کف بودجه برای حوزه جمعیت در نظر گرفته شده که انشاءالله تصویب شود که آمار کاهش موالید نگران‌کننده بوده که البته بخش عمده آن به مشکلات معیشتی بر می‌گردد، همچنین ما درباره هدفمندی یارانه‌ها گام‌های مثبتی را برمی‌داریم.

به گزارش صبح ساحل، بانک مرکزی در لایحه بودجه امسال مکلف شده‌است تا با اختصاص مبلغ ۲۱۰ میلیارد تومان از طریق بانک‌های عامل و از محل سپرده‌های جاری و قرض الحسنه نظام بانکی، نسبت به پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ودیعه مسکن به مبلغ ۷۰ میلیون تومان اقدام کند. این تسهیلات که عنوان وام ودیعه مسکن دارد به خانوارهای فاقد مسکن که صاحب فرزند سوم شده یا می‌شوند تعلق خواهد گرفت. بازپرداخت این تسهیلات برای خانوارهای فاقد مسکن که صاحب فرزند سوم در سال های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ شده یا می‌شوند، حداکثر ۲۰ ساله است.  همچنین معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور درباره  لایحه بودجه ۱۴۰۰ به مباحث فرزندآوری در آذرماه سالجاری گفت: جهت «حمایت از فرزندآوری، بانک مرکزی مکلف شده است تا ۷۰ میلیون تومان وام ودیعه مسکن با بازپرداخت ۲۰ساله برای خانوارهای فاقد مسکن که صاحب فرزند سوم در سال‌های ۹۹ یا ۱۴۰۰ شده یا می‌شوند، قرار دهد».

غیرقابل انتشار: 1منتشر شده: 5
کاوه لاله
۱۷ اسفند ۱۳۹۹
هنوز که نه به داره نه به بار. فقط حرف و حدیثه. ما به خیلی ارگانها زنگ زدیم اما هیشکی گردن نمیگیره.من موندم این کارها یعنی چی !!!!!!!!!!!!!!!!!!
یعقوب
۲۳ بهمن ۱۳۹۹
آیا وام 70میلیونی بچه سوم که در آبان 98 بدنیا آمده است تعلق می‌گیرد
امیدبارانی
۳۰ دی ۱۳۹۹
سلام من خانه مسکن مهردرسمنان ثبت نام کردم وگرفتم.چندسالی است که آن خانه رافروختم وبه استان گلستان کوچ کرده ام.مستاجرم ومهرماه امسال بچه سومم به دنیاآمد میخواستم بدونم این وام 70میلیونی بچه سوم رامیتوا
حمید
۲۴ دی ۱۳۹۹
عجب طرح زیبا و استراتژیکی ،ممنون از این طرح جامع،بیمه شدیم ،در طرح مسکن ملی صاحب خانه شدیم،وام کرونا گرفتیم،بیمه بیکاری گرفتیم،معیشت تا دلت بخاد گرفتیم،سهام عدالت گرفتیم،پول بنزین گرفتیم،به به!!!
حسن احمدی پور
۲۴ دی ۱۳۹۹
با سلام خدمت شما سروران گرامی آیا شامل افرادی که در بهمن ۱۳۹۸بدنیا آمده اند میشود
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها