مدیرکل شیلات هرمزگان:

حمایت از صیادان بومی و تامین معیشت‌شان، امری ضروری است



مدیرکل شیلات هرمزگان گفت:حمایت از صیادان بومی، صاحبان شناورهای سبک و توانمندسازی این بخش از جامعه صیادی در حمایت از اشتغال و تامین معیشت پایدار آنان ضروری است.

به گزارش صبح ساحل، «عبدالرسول دریایی»، روز پنجشنبه گفت: ایجاد توسعه پایدار نیازمند برنامه‌ریزی و استفاده از ظرفیت‌های علمی است که بدون شک پژوهشکده اکولوژی خلیج فارس ودریای عمان می تواند نقش مهمی داشته باشد.

وی افزود: وجود زمین‌های جدید پرورش ماهیان خاویاری در آب‌های داخلی استان، پرورش ماهیان گرمابی و تیلاپیا، امکان تولید و پرورش خیار دریایی، گیاهان دریایی و صدف‌های مرواریدساز، آرتمیا، لابستر بخشی از ظرفیت‌های آبزی‌پروری در استان هرمزگان است که می‌توان از این ظرفیت‌ها برای ارزآوری و جایگزینی با نفت استفاده کرد.

مدیرکل شیلات هرمزگان با بیان اینکه با تلاش صیادان استان افزون بر ۳۸ درصد از صید انواع آبزیان کشور در این استان صورت می‌گیرد، گفت: حمایت از صیادان بومی، صاحبان شناورهای سبک و توانمندسازی این بخش از جامعه صیادی در حمایت از اشتغال و تامین معیشت پایدار آنان ضروری است.

دریایی ادامه داد: برای ترمیم دریا و تقویت ذخایر دریایی، رهاسازی بچه‌ماهی و میگو در فصولی از سال صورت می‌گیرد که این کار با توجه به کمبود برخی ذخایر آبزی باید در حوزه خلیج‌فارس و دریای عمان نیز عملیاتی شود.

وی با بیان اینکه از طرفی باید فعالیت‌هایمان را به سمت آب‌های دور ببریم، زیرا ثروت خوبی در آنجا نهفته است، اضافه کرد: در راستای رونق صنعت پرورش ماهی در دریا نیز باید صید را مدیریت کنیم و با ساماندهی صیادان محلی در قالب تعاونی‌ها آن‌ها بهتر می‌توانند با سرمایه‌گذاری در این طرح‌ها مشارکت خوبی داشته باشند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها