معاون وزیر بهداشت:

شدیدتر بودن موج چهارم کرونا/ کادر درمان کشور تحمل رویارویی با موج چهارم بیماری را ندارد



معاون کل وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تا زمانیکه این ویروس وجود دارد، باید ایمنی لازم را با انجام واکسیناسیون و استفاده از کمک ایمنی ایجاد شده توسط ابتلاهای قبلی انجام داد.

به گزارش صبح ساحل، «ایرج حریرچی»، معاون کل وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز شنبه گفت: طبق آمار اعلام شده در سه روز اخیر، روزانه ۴۰ هزار نفر و هشت هزار خودرو وارد جزیره قشم شده اند و از طرفی با وجود اینکه ۱۰ شهرستان استان مازندران رنگ کرونایی قرمز دارند، ترافیک در جاده های چالوس، هراز و فیروزکوه نیز برقرار بوده و با وجود رنگ کرونایی زرد استان گیلان ترافیک در جاده های رشت نیز نمایان است. وی با بیان اینکه در زمان حاضر امکان حذف ویروس کرونا وجود ندارد، اضافه کرد: تا زمانیکه این ویروس وجود دارد، باید ایمنی لازم را با انجام واکسیناسیون و استفاده از کمک ایمنی ایجاد شده توسط ابتلاهای قبلی انجام داد.

حریرچی گفت: تا وقتی که ویروس در کشورمان وجود دارد، امکان شعله‌ور شدن شیوع آن نیز هست و به گفته وزیر بهداشت، دیگر هم اقتصاد و هم سیستم بهداشت و درمان کشور تحمل رویارویی با موج چهارم این بیماری که سخت‌تر از موج سوم خواهد بود، را ندارد.

معاون کل وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: در زمان حاضر واکسن هایی که در سطح جهانی تولید شده اند، هیچکدام ثابت نکرده اند که می توانند از انتشار ویروس کرونا جلوگیری کنند و تنها مساله ثابت شده این است که تزریق آن از مرحله شدید و متوسط بیماری پیشگیری می کند.وی اضافه کرد: بر این اساس تا اطلاع ثانوی رعایت دستوالعمل های بهداشتی کرونایی ضروری است و باید از حضور در تجمعات و دورهمی های خانوادگی اجتناب کرد.وی با بیان اینکه طبق دستور العمل های اعلام شده فعالیت تالارهای پذیرایی بصورت محدود امکان پذیر شده است، اضافه کرد: این موضوع به معنی برگزاری مراسمهای عروسی نیست و در این میان مجالس عروسی و ترحیم مساعدترین مکان ها برای انتقال ویروس کرونا به شمار می روند و حتی برگزاری مراسم با یک سوم جمعیت نیز به دلیل بسته بودن فضا امکان انتشار ویروس به سایرین را افزایش می دهد.

معاون کل وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی لازمه موفقیت در بیماریابی کرونایی را منفی بودن ۹۵ درصدی تست ها عنون کرد و گفت: این شاخص طی ماه گذشته در کره جنوبی هفت صدم درصد و در کشور عربستان هفت دهم درصد مثبت بوده و در این راستا انجام تست بیشتر و بیمار یابی هزینه نیست، بلکه حفظ جان ایرانیان و نجات اقتصاد کشورمان است. وی اضافه کرد: هر چند استفاده از ماسک به ۸۰ درصد رسیده اما رعایت فاصله گذاری اجتماعی ضروری است و تجمعات نیز در موارد بسیار ضروری و با محدودیت انجام می شود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها