مدیرعامل آب منطقه ای هرمزگان:

۵۰ سد کوچک و بزرگ در استان احداث می‌شود



مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان با اشاره به اهمیت سدهای کوچک در توسعه و ایجاد اشتغال در یک منطقه، گفت: احداث ۵۰ سد کوچک و بزرگ در این استان در دستورکار قرار دارد.

به گزارش صبح ساحل، هوشنگ ملایی روز دوشنبه در دیدار با امام جمعه  بندرعباس و نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان اظهار کرد: ۱۰ رودخانه در استان هرمزگان ظرفیت ایجاد سدهای بزرگ را دارند.
وی ابراز داشت: سد جاماش با ظرفیت ۱۶۰ میلیون متر مکعب از جمله سدهای بزرگ در حال احداث است؛ که باعث بهبود کشت در هشت هزار اراضی نزدیک به این سد می‌شود و ۲ هزار اراضی مستعد کشت گلخانه نیز حاصل خواهد شد.
مدیرعامل آب منطقه ای هرمزگان اظهارداشت: سد زرانی در شهرستان میناب برای احیای کریان و راونگ مورد استفاده قرار می‌گیرد.
وی با اشاره به انجام مطالعه احداث سد در رودخانه مرک شهرستان سیریک نیز خاطرنشان کرد: مطالعات اولیه آن انجام شده و با احداث این سد امکان کشت در ۲ هزار هکتار از اراضی پایین دست فراهم می‌شود.
رییس شورای انسجام بخشی صنعت آب و برق هرمزگان با اشاره به احداث سد درکاه شهرستان بشاگرد تا اوایل سال آینده، تشریح کرد: طرح احداث سد در رودخانه شریفی آماده شده و هزار هکتار از اراضی برای توسعه کشاورزی نیز در نظر گرفته شده است.
ملایی ادامه داد: سد گابریک و سدیچ در جاسک، سد برآفتاب در حاجی‌آباد و سد کمشک در بستک از جمله سدهای بزرگ استان هرمزگان است.
وی اظهار کرد: در شهرستان جاسک به دنبال افزایش ۶ هزار هکتاری اراضی جگین هستیم تا در نهایت اراضی منطقه به ۱۰ هکتار برسد.
ملایی خاطرنشان کرد: رویکرد مجموعه آب منطقه‌ای، تامین طرح‌های منابع خرد در روستاهای هرمزگان است که باعث تحقق توسعه پایدار می‌شود.

 

بیش از ۴۰۰ هزار میلیارد ریال در قالب پویش الف ب ایران در هرمزگان سرمایه‌گذاری شد
مدیرعامل آب منطقه ای هرمزگان اظهارداشت: پویش الف ب ایران به ابتکار وزیر نیرو در کشور ایجاد شد و در قالب این پویش بیش از ۴۰۰ هزار میلیارد در استان هرمزگان سرمایه‌گذاری شد.
ملایی پبش بینی کرد: که تا پایان سال‌جاری بیش از ۱۰ طرح شاخص در حوزه آب و برق هرمزگان نیز به بهره‌برداری برسد.
وی با قدردانی از حمایت‌ها و رهنمودهای امام جمعه  بندرعباس در راستای اجرای پویش الف ب ایران در هرمزگان خاطرنشان کرد: سال گذشته پس از پایان یکساله این پویش، رهبرمعظم انقلاب تاکید ویژه‌ای بر روی اطلاع رسانی اقدام‌های انجام شده و ادامه دار شدن قطار پویش داشتند.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان با اشاره به سهم مناسب استان از افتتاح طرح‌های پویش الف ب ایران، تشریح کرد: سد سرنی شهرستان میناب کمک بزرگی به توسعه کشاورزی در اراضی دشت میناب کرد.
وی گفت: پس از احداث این سد، آب موجود در سد استقلال میناب به توسعه کشاورزی اختصاص پیدا کرد و رضایتمندی خوبی در اراضی شمالی دشت میناب حاصل شد.
ملایی مطرح کرد: افتتاح نیروگاه قشم، آب‌رسانی به بشاگرد، شبکه‌های آبیاری میناب، پست‌های برق و آبشیرینکن‌ها در قالب پویش الف ب ایران به بهره‌بردای رسیدند.
وی با ذکر این نکته که به تمام درخواست‌های تامین آب به سرعت پاسخ داده می‌شود، اظهار کرد: یکی از برنامه‌های بلندمدت وزارت نیرو، تامین ۳۰ درصدی آب شرب استان‌های ساحلی از طریق آب‌شیرین‌کن است. با تحقق این امر، منابع آبی موجود برای توسعه کشاورزی و صنعت مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
رییس شورای انسجام بخشی صنعت آب و برق هرمزگان با بیان اینکه استان ظرفیت بسیار خوبی برای توسعه کشت‌های گلخانه‌ای دارد، اذعان کرد: برای تامین آب واحدهای گلخانه‌ای، تمام توان خود را به کار گرفته‌ایم.
ملایی با اشاره به مزیت‌های کشت گلخانه‌ای، خاطرنشان کرد: کیفیت بهتر، ماندگاری بیشتر و افزایش راندمان آبیاری از جمله برتری‌های کشت گلخانه‌ای به عادی محسوب می‌شود.
رییس شورای انسجام بخشی صنعت آب و برق هرمزگان به نمایندگی وزیر نیرو، از امام جمعه شهرستان بندرعباس و نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان به واسطه همکاری فعال در اجرای پویش الف ب ایران قدردانی کرد.

  •  
  •  
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها