در راستای ارتقای کیفیت عبور و مرور وسایل نقلیه سنگین؛

روسازی بتنی ‌معابر و تقاطعات در بندرشهید رجایی عملیاتی شد



 مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: پروژه «روسازی بتنی ‌معابر و تقاطعات» در راستای ارتقای کیفیت عبور و مرور وسایل نقلیه سنگین در بندر شهید رجایی عملیاتی شده و هم اکنون درحال انجام است.

علی رضا محمدی کرجی ران درخصوص تکنیک بکار رفته در اجرا و دلایل انتخاب این روسازی « بتنی غیرمسلح درز دار» افزود: باتوجه به اینکه بندر شهید رجایی دارای بیشترین رفت و آمدهای بارهای سنگین در میان بنادر کشور بوده و از طرفی به دلیل آب و هوای گرم بندر و ریزش مواد خورنده و حلال قیر، با مطالعات دقیق، روسازی بتنی بهترین گزینه انتخابی برای اجرا در این بندر تشخیص داده شد.


وی بابیان اینکه با یک پایش دقیق و مبتنی بر اصول تخصصی مدیریت روسازی، سطح خدمت دهی روسازی آسفالتی موجود بندرشهید رجایی مورد ارزیابی قرار گرفت، تصریح کرد: این ارزیابی به صورت جزء به جزء بررسی شده و براساس سطوح خدمت (پی سی آی) اقدام به اولویت بندی جهت تغییر روسازی از آسفالت به بتنی شد.
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان به مقایسه هزینه‌های اجرای این نوع روسازی با روسازی های متداول نیز اشاره کرد و گفت: هزینه اجرای این نوع روسازی تنها کمی بیشتر از روسازی های آسفالتی است اما عمر مفید آن فقط با احتساب نگهداری سالیانه بسیار کم هزینه و به ۲۵ سال می‌رسد.


وی اضافه کرد: این موضوع باعث می‌شود که این نوع روسازی در بلندمدت بسیار مقرون به صرفه تر از روسازی آسفالتی باشد.
مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی گفت: این پروژه در مرحله نخست خود بیش از ۱۸ کیلومتر از معابر اصلی و ۲۵ هزار مترمربع از تقاطعات را شامل می‌شود.
 وی اظهار امیدواری کرد: عملیات تعمیرات اساسی سایر معابر و تقاطعات بندر شهید رجایی به طول ۲۲ کیلومتر به روش فوق در اولویت‌های بعدی قرار داشته که در سال آینده آغاز می‌گردد.
بندر شهید رجایی از مهم‌ترین بنادر ایران به شمار می‌آید که تخلیه وبارگیری سالانه حدود ۱۱۰ میلیون تن انواع کالا را به تنهایی عهده دار است؛ این بندر بیش از ۵۵ درصد صادرات و وارات و ۷۰درصد ترانزیت بنادر کشور را به خود اختصاص داده و همچنین تخلیه وبارگیری ۹۰ درصد کالاهای کانتینری در این بندر انجام می‌گیرد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها