رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی حاجی‌آباد:

نظارت بر عملکرد پیمانکاران دستگاه‌های اجرایی، از وظایف بازرسان کار است



جلسه‌ای مبنی بر حل‌وفصل اختلاف کارگران با کارفرمایان جایگاه‌های سوخت شهرستان حاجی‌آباد با حضور دادستان و رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد. رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی حاجی‌آباد گفت: در حوزه بازرسی طی 10 ماهه سال جاری 498 بازرسی از کارگاه های مشمول قانون کار داشته‌ایم.

به گزارش صبح ساحل، «قدرت الله فراز دادستان»، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان حاجی آباد در جلسه‌ای با رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی به منظور حل‌وفصل اختلافات کارگران با کارفرمایان جایگاه‌های سوخت شهرستان برگزار شد، گفت: دستگاه قضا در راستای سلسله اقدامات به مقوله حمایت از کارگران و احقاق حقوق آنها اهتمام جدی دارد و حمایت قضایی مبنی بر مطالبات جامعه کارگری در دستور کار دستگاه قضایی شهرستان قرار گرفته‌است، همچنین در راستای احیای حقوق عامه و حمایت از نیروی کار زحمتکش زیر چتر حمایت قانونی این دادسرا قرار دارند. 

«سعید نیکوئی»، رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی حاجی‌آباد در این جلسه گفت: بر اساس ماده 98 قانون کار بازرسان کار در حدود وظایف خویش می‌توانند در هر موقع از شبانه روز به موسسات مشمول ماده 85 این قانون وارد شوند و بازرسی به عمل آورند.

نیکویی،  یکی از وظایف ذاتی بازرسان کار را نظارت بر حسن اجرای مقررات حفاظت فنی و بهداشت کار و صیانت از نیروی کار و هم چنین نظارت بر عملکرد پیمانکاران دستگاه‌های اجرایی در حوزه پیمان‌ها و قراردادهای پیمانکاری دانست و گفت: حوزه روابط کار با جدیت مطابق با قانون جهت حل و فصل اختلافات کارگری تلاش نموده و تاکید دارد حتی الامکان اختلافات از طریق سازش طرفین حل و فصل شود.

وی افزود: در حوزه بازرسی طی 10 ماهه سال جاری 498 بازرسی از کارگاه های مشمول قانون کار داشته ایم و در این مدت با رصد و نظارت مستمر بر کارگاه ها و تشکیل کمیته پیشگیری جهت شناسایی شرکت ها و کارگاه های بحرانی با حضور کارشناسان روابط کار، بازرس کار، وبیمه بیکاری تشکیل شده و مطابق با قوانین و مقررات نسبت به رفع مشکلات این کارگاه ها اقدام می‌کنیم.

نیکوئی اضافه کرد: تمام دستگاهای اجرایی مکلف هستند کلیه قراردادهایی را که با پیمانکاران منعقد می نمایند و قراردادهای کارگران با پیمانکاران این دستگاه‌ها جهت بررسی به این اداره‌ کار ارائه نمایند. 

رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی حاجی‌آباد در پایان گفت: خوشبختانه طی سال جاری در کارگاه‌ها هیچگونه تنش و بحران کارگری نداشته‌ایم و از فرماندار و اعضا شورای تامین تشکر و قدردانی می‌کنیم.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها