استاندار هرمزگان:

اجرای سد زرانی در شرق هرمزگان یک ضرورت مهم است



استاندار هرمزگان با اشاره به اهمیت اجرای پروژه سد زرانی در شرق استان، گفت: اجرای این پروژه مهم برای کنترل سیلاب و افزایش ذخایر آبی به منظور تأمین منابع بخش کشاورزی و آب شرب منطقه میناب یک ضرورت مهم است.

به گزارش صبح ساحل، فریدون همتی  با اشاره به نشست اخیرش با مسوولان وزارت نیرو و وزارت اقتصاد و دارایی برای اجرای چند پروژه مهم در هرمزگان، اظهار داشت: در صورت تصویب و اجرایی شدن ، بخشی از منابع مالی مورد نیاز برای اجرای پروژه سد زرانی میناب از طریق بانک توسعه اسلامی و بخش دیگری از آن از سایر منابع در اختیار آب منطقه ای هرمزگان تأمین می شود.

وی همچنین رایزنی در خصوص تأمین منابع مالی خارجی برای مشارکت و سرمایه گذاری در پروژه های بخش کشاورزی و شیلات را یکی دیگر از مباحث مطرح شده در این نشست عنوان کرد.

همتی تصریح کرد: شمار متقاضیان سرمایه گذاری در صنعت پرورش میگو طی سه سال اخیر افزایش قابل توجهی داشته و این روند افزایشی در سال آینده چشمگیرتر خواهد بود و با برنامه ریزی های انجام شده، سال آینده شاهد جهش و شتاب مطلوبی در زمینه رشد مزارع پرورش میگو و تولیدهای این مزارع در استان خواهیم بود.

وی با اشاره به وجود ذخایر غنی معدنی در استان هرمزگان به عنوان پشتوانه و محرک توسعه صنایع، گفت: در صورت تجهیز و فرآوری مواد معدنی، جهش واقعی و چشمگیری در اقتصاد کشور ایجاد می شود و با  اکتشاف پهنه های مختلف در استان که تا کنون بخش زیادی از مطالعات آن انجام شده ، جایگاه هرمزگان در بخش معدن ارتقا خواهد یافت.

استاندار هرمزگان جذب سرمایه گذاری خارجی را یکی از زمینه های موفقیت در این بخش عنوان کرد و افزود: اگر بتوانیم زمینه و ابزار قانونی لازم برای تحقق آن را فراهم کنیم، با توجه به توانمندی ها و امکانات تجهیزاتی، فنی و مهندسی داخلی، علاوه بر افزایش اشتغال و رونق مناطق کمترتوسعه یافته، با صادرات صادرات مواد معدنی فرآوری شده، ارزش افزوده بیشتری عاید کشور و بهره برداران این بخش خواهد شد.

  •  
  •  
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها