عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی بندرعباس بیان کرد:

حمایتها در حوزه گردشگری استان قطره چکانی است



عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی بندرعباس گفت: بخش گردشگری هرمزگان  به شدت متزلزل شده است ، حمایتهای  که به بخش گردشگری و حوزه های مختلف شده واقعا قطره چکانی بوده است ودردی از فعالین اقتصادی در این عرصه دوا نکرده است.

به گزارش صبح ساحل، عباس براهیمی در نشست هم اندیشی با فعالان اقتصادی با بیان اینکه  تاسیس صندوق حمایت از صنایع دستی و گردشگری با حمایت دولت و بخش خصوصی می تواند گره گشا باشد افزود: اگر این صندوق تاسیس شود در این صورت می توان  50 در صد از منابع  صنعت گردشگری  توسط دولت و50 درصد آن توسط بخش خصوصی  تامین شود. وی ادامه داد: اگر در برنامه هفتم توسعه صندوق حمایتی نداشته باشیم این بحران بیشتر می شود .

 

حضور فعالان اقتصادی  در حمایت از مردم

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی بندرعباس  گفت: استان هرمزگان به صورت ویژه در عرصه اقتصادی فعال بوده است و با حضور ویروس کرونا فعالان اقتصادی بخش های خصوصی در حمایت از مردم و حمایت های عام المنفعه ورود کرده و با سخاوت دین خود را نسبت به مردم ادا کرده اند.براهیمی ادامه داد: همان روزهایی که چرخ فعالیت اشتغال و خدمات متوقف بود بخش بزرگی از حمایت های فعالانه بخش خصوصی متوجه حمایت از بیماران کرونا و تجهیز بیمارستانها بود اکنون نوبت  دولت و مجلس که در این موضوع ورود کنند.

 

انتقاد از بانک مرکزی

این فعال اقتصادی استان هرمزگان این را تاکید کرد که  وجود مافیا در اقتصاد کشور، اشتغال را به مرحله حذف کشانده است. براهیمی  ضمن انتقاد از بانک مرکزی در خصوص بهره مرکب، گفت: بهره مرکب توسط رئیس بانک مرکزی تکذیب می شود و در این زمینه مافیایی را می بینم که اشتغال را به مرحله حذف کشانده است واشتغال اقتصادی را بلعیده است. وی   از بخش های اقتصادی بزرگی در هرمزگان   سخن گفت که حاضر نیستند  کارت بازرگانی به نام  هرمزگان بگیرند یا مالیات های بخش اقتصادی شان را  در به این استان  پرداخت کنند .وی اظهار داشت: صنایع و کارخانه ها با بار زیاد  آلایندگی زیست محیطی  و بار ترافیکی در هرمزگان مشغول هستند  اما مزایای آن در استان های دیگر کشور پرداخت می شود و این جفای بزرگ به مردم استان هرمزگان است.

 

انتظارات از بخش خصوصی بیشتر شده است

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی بندرعباس  گفت: در سال های گذشته 78 درصد صادرات و واردات  کل کشور بر عهده استان هرمزگان بوده است و هم اکنون با وجود تحریم 60  درصد این امر بر عهده بنادر این استان است. براهیمی وجود 900 کیلومتر نوار ساحلی و مناطق آزاد در این استان بر اهمیت توسعه اتاق های بازرگانی مستقل را دوچندان عنوان کرد . وی یادآور شد: انتظارات از پارلمان بخش خصوصی نیز بیشتر شده است تا بتوانیم رسالت پایتخت اقتصادی کشور را به خوبی ایفا کنیم

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها