دبیر خانه کشاورز هرمزگان:

تدابیر لازم برای جبران خسارت کشاورزان هرمزگانی صورت گیرد



دبیر خانه کشاورز هرمزگان گفت: همه می دانیم سرمای اخیر سبب ضرر و زیان بسیار زیادی شده که بالغ بر ده‌ها میلیارد تومان خسارت به کشاورزان این منطقه وارد شد که امیدواریم تدابیر لازم برای جبران خسارت کشاورزان منطقه صورت گرفته باشد

 

به گزارش صبح ساحل، ابوطالب جوادی روز گذشته(دوم بهمن ماه) در حاشیه نشست هم اندیشی با فعالان اقتصادی استان هرمزگان، اظهار کرد: اتاق ایران در سال ۱۳۰۹، اتاق بندرعباس در سال ۱۳۱۱ و اتاق بازرگانی بندر لنگه که صید مروارید در آنجا از اهمیت خاصی برخوردار بوده است در سال ۱۳۱۰ تشکیل شده است

جوادی ادامه داد: اتاق بازرگانی بندرعباس در سال۱۳۱۱ ( یعنی ۸۸ سال قبل)  با شرکت بیش از ۱۵۰ نفر  تاجر در بندرعباس تشکیل شده است.

 وی تصریح کرد: مجموعه تجار بندرعباس در سال ۱۲۸۵تقریبا ۱۱۵سال پیش، انجمن «جاوید » را تشکیل دادند که علاوه بر راهیابی بازرگانی و تجارت در بندرعباس، یک انجمن آموزشی،تعلیم و تربیت ویژه خانواده ای بندرعباسی به سبک آموزش روز بر اساس تعلیماتی که امیر کبیر به آن ‌سفارش کرده بود،انجام می شد.

جوادی اضافه کرد: تجارت در بندرعباس با وجود نخبه های آگاه و فرهیخته ای چون مختار مشیر دوانی ،شیخ احمد گله داری و....تشکیل و راهبری  می شده است.

وی با اشاره به اینکه از آنجاییکه اتاق تجارت با همه عوامل اقتصادی منطقه و پارلمان اقتصادی آگاه  بود، افزود: مجموعه مبلغین اقتصادی، انجمن ها و گردش کارهایی که دارند از عملکرد اتاق بازرگانی نشات می گیرد.

دبیر خانه کشاورز هرمزگان بیان کرد: خوشبختانه رییس فعلی اتاق بازرگانی استان هرمزگان در این زمینه تلاش هایی دارند اما همکاران و مشاوران اتاق بازرگانی باید به نیت ایشان تاثی پیدا کنند و طرح‌ها و نیات ایشان در زمینه عملکرد بازرگانی را اجرایی کنند.

وی تصریح کرد: کشت صیفی و سبزی این منطقه در کشور ثبت اما تولیدات بنام تولیدات غیر فصلی شهرت یافته است، متاسفانه بر اساس عدم بینش وزارت جهاد کشاورزی در این زمینه تشکیل و تاسیس گلخانه هایی در مناطق سردسیر کشور در استان های شمالی کشور باعث شده است که تولیدات منطقه هرمزگان در بازار عرضه و قیمت گذاری شکست بخورد.

جوادی با اشاره با این مشکل و توصیه هایی که باید در جلسه اتاق بازرگانی ایران مطرح شود، ادامه داد:  با توجه به تاسیس گلخانه در مناطق سردسیر کشور،کشاورزان منطقه هرمزگان گرایش به این دارند که بر اساس روش ها و سنت های خود به کشت و تولیدات غیر فصلی بپردازند.

دبیر خانه کشاورز هرمزگان گفت: همه می دانیم سرمای اخیر سبب ضرر و زیان بسیار زیادی شده که بالغ بر ده ها میلیارد تومان به کشاورزان این منطقه وارد شد که امیدواریم با مطالبات و تدبیر هایی در پی جبران خسارت کشاورزان منطقه صورت گرفته باشد.

وی با اشاره به تاسیس گلخانه و معایب و محاسن این روش کاشت در استان هرمزگان، اظهار کرد: هر هکتار معادل یک میلیارد و پانصد میلیون تومان هزینه در بر دارد و بانک ها در صورتی این مبلغ را به عنوان وام به کشاورز ارائه خواهند داد که سند ارائه دهند.

جوادی در پایان خاطرنشان کرد: کشاورزان روستایی سند کم دارند از طرفی همه آنها تمایل به تاسیس گلخانه دارند و بانک ها اجازه پرداخت وام به کشاورزان معتبر و اصیل بر اساس ضمانت و سفته را بدهند و رهن و گرویی را مطالبه نکنند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها