تداوم ناپایداری هوا در هرمزگان؛مردم از تردد‌های غیر ضروری خودداری کنند



کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: امروز سرعت وزش باد در برخی مناطق استان به بیش از ۵۰ کیلومتر بر ساعت و امواج دریا هم به بیش از ۲ متر می‌رسد.

 

به گزارش صبح ساحل، مجتبی حمزه نژاد، کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: وزش باد شدید، گرد و خاک، کاهش دمای هوا و مواج شدن دریا که از پنجشنبه هفته گذشته در سطح استان آغاز شده است، امروز و فردا نیز ادامه خواهد داشت.

حمزه نژاد افزود: امروز سرعت وزش باد در برخی مناطق استان به ویژه در تنگه هرمز به بیش از ۵۰ کیلومتر بر ساعت و امواج دریا هم به بیش از ۲ متر می‌رسد و توصیه می‌شود که شناور‌های سبک و صیادی از رفتن به دریا خودداری کنند و تمهیدات لازم در بنادر استان اتخاذ شود.

تداوم وزش باد شدید، گردو خاک و کاهش دما در هرمزگان/ دریا طوفانی است

نقشه سرعت وزش باد شنبه ۴ بهمن

او گفت: وزش تندبا‌دهای شدید شمال شرقی در مناطق خشکی استان به ویژه در نواحی شرقی و مرکزی از جمله شهر بندرعباس سبب گردو خاک ، کاهش کیفیت هوا و کاهش دید افقی شده است.

کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان افزود: اکنون دید افقی در شهر میناب ۸۰۰ متر و در شهر بندرعباس ۱۵۰۰ متر است و توصیه می‌شود که مردم از تردد‌های غیر ضروری خودداری کنند.

حمزه نژاد افزود: این شرایط ناپایدار جوی و دریایی تا ظهر فردا یکشنبه در سطح استان ادامه خواهد داشت و از فردا بعد از ظهر از میزان سرعت باد کاسته خواهد شد.

تداوم وزش باد شدید، گردو خاک و کاهش دما در هرمزگان/ دریا طوفانی است

نقشه سرعت وزش باد یکشنبه ۵ بهمن

حمزه نژاد با بیان اینکه فعالیت سامانه پرفشار سرد بر روی جنوب کشور سبب کاهش دما در سطح استان شده است، گفت: هوای نسبتا سرد تا پایان هفته جاری در سطح استان ماندگار خواهد بود و کشاورزان اقدامات لازم را برای جلوگیری از سرمازدگی محصولات کشاورزی و باغی انجام دهند.

تداوم وزش باد شدید، گردو خاک و کاهش دما در هرمزگان/ دریا طوفانی است

کمینه و بیشینه دما و رطوبت نسبی هوا طی ۲۴ ساعت گذشته در هرمزگان

منبع:خبرنگاران جوان

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها