نصب دومین فروند اسکله فلزی درجزیره هنگام



مدیر کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان از نصب دومین فروند اسکله فلزی درحوضچه جزیره هنگام خبرداد و گفت: با بهره برداری از این اسکله علاوه بر تفکیک مسیر ورود و خروج گردشگر و ارتقاء سطح ایمنی ، مدت زمان انتظار بویژه در روزهای اوج سفرکاهش می یابد .
به گزارش صبح ساحل، علی رضا محمدی کرجی ران با اشاره به جاذبه های گردشگری طبیعی و دریایی جزیره هنگام گفت: این جزیره به دلیل وجود زیبایی‌های چشم نواز نظیر دسته‌های دلفین که در آب‌های نزدیک جزیره زندگی می کنند، سواحل زیبا (ساحل نقره‌ای ) و بازارچه عرضه صنایع دستی و غذاهای دریایی همه ساله پذیرای گردشگران متعدد از اقصی نقاط کشور ودنیا است .

مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان با بیان اینکه به منظور ارتقاء سطح ایمنی مسافران و گردشگران، سال گذشته یک فروند اسکله در حوضچه این جزیره نصب شد اظهار داشت: دومین فروند اسکله فلزی نیز با هدف تفکیک مسیر ورودی و خروجی و جلوگیری از مدت زمان انتظار شناور و مسافر بویژه در روزهای اوج حضور گردشگر و تعدد مسافر ساخته و در محل نصب گردید.

به گفته محمدی کرجی ران این اسکله از جنس بدنه فولاد دریایی به طول۲۰، عرض ۵ و آبخور ۳ متر با اعتبار پانزده و نیم میلیارد ریال، بدست متخصصان داخلی ساخته و مورد بهره برداری قرار گرفت.

گفتنی است؛ اولین اسکله فلزی در هنگام که ۲۰ متر و عرض آن ۵ متر، ارتفاع آن ۱۵۰ سانتی متر با آبخور ۳۰سانتی متر و ارتفاع آزاد ۱۲۰ سانتی متری دارد که قادر به پهلوگیری همزمان سه شناور تفریحی و مسافری است در اسفند سال 96 به بهره‌برداری رسید.

شایان ذکر است؛ جزیره هنگام در دو کیلومتری جنوب شرقی قشم با نه کیلومتر طول و شش کیلومتر عرض بدلیل برخورداری از شن های براق ، ساحل مرجانی ، وجود دسته های دلفین وبازاری محلی برپاشده با مصالح بومی منطقه که انواع غذاهای دریایی و صنایع دستی در آن عرضه می شود؛ همچنان رنگ و بویی سنت‌های کهن جزیره را حفظ نموده و این امر باعث شده همه ساله گردشگران زیادی هنگام را به عنوان یکی از مقاصد گردشگری خود انتخاب کنند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها